Marketing

Стратегії медичного маркетингу: огляд ефективних інструментів для успіху

Stratehii-medychnoho-marketynhu-ohliad-instrumentiv

«Ви маєте вивчити правила гри. І тоді ви будете грати краще, ніж будь-хто інший», Альберт Ейнштейн.

Прагнете досягнути успіху у сфері медичного бізнесу? Бажаєте залучити більше пацієнтів та підвищити свою конкурентоспроможність? Якщо так, то правильна стратегія медичного маркетингу стане вирішальним чинником для досягнення цілей. Конкуренція на ринку медичних послуг щоденно зростає, тому, щоб виділитися поміж інших, потрібно використовувати сучасні інструменти. 

Пропонуємо ознайомитися з ефективними інструментами маркетингу в медицині, які допоможуть привернути увагу цільової аудиторії та забезпечити зростання популярності медичного закладу та особистого бренду лікаря.

Ключові моменти медичного маркетингу

Залучення клієнтів у медичному сегменті — справжнє мистецтво. І для досягнення успіху обов’язково треба застосовувати пропрацьовані маркетингові стратегії. Саме вони забезпечать місце в топі на сторінці результатів пошуку.

У 2023 рік маркетологи, зокрема медичні, перейшли з чітким розумінням того, що всі маркетингові стратегії мають максимально орієнтуватися на усвідомленні та проєктуванні образу свого потенційного клієнта. Тому, зараз треба максимум уваги приділяти таким трендам (не всі з них наднові), як:

  • Карта шляху клієнта (CJM). Вона надасть можливість всій команді, яка працює над просуванням послуг бренду, зрозуміти досвід користувача: як клієнт діє, думає, відчуває, які бар’єри він має на своєму шляху, коли шукає необхідну послугу чи товар. Це не заміна портрету потенційного клієнта. Скоріше, це його потужне підкріплення.
shliakh-kliienta-tablytsia
  • Штучний інтелект (AI). Якщо цю модну тенденцію використовувати правильно, то вийде велика користь. Докладніше про те, як краще використовувати інструменти ШІ в медичному сегменті, тут
  • Інтерактивний контент. Він буде доречним і на сайті, і в соціальних мережах. Головне в контенті 2023 року — зрозумілість та «ненудність»‎.
  • Соціальна відповідальність. Для пацієнтів має значення не тільки професійність та якість послуг, помилково вважати це найбільшою перевагою, яку медичний бренд може запропонувати клієнту. В Україні немає дефіциту якісних медичних послуг, але є біль в душі кожного українця. Тому зараз, як ніколи, для кожної людини важливі цінності та світоглядні позиції установи / лікаря, до якого вона звертається. Реалізувати стратегії соціальної відповідальності бренд може через рекламні акції, що розповсюджують обізнаність про суспільні проблеми, перерахування коштів на благодійність, проведення громадських заходів.
  • DEI (diversity різноманіття, equality рівність, inclusivity інклюзивність). Цей підхід достатньо популярний останні роки, він дає змогу залучити більшу аудиторію, виявити повагу до неї та зміцнити довіру клієнтів до бренду. Складність впровадження полягає в тому, що розпочинати треба з нульової позначки корпоративної культури.
  • Контент користувача (UGC). Український медичний маркетинг ще тільки рухається в цьому напрямку, тому зараз ще складно говорити про KPI, але, за світовою статистикою, користувачі в 2,4 рази більше довіряють контенту, створеному іншими користувачами, ніж самим брендом.
  • UI та UX-дизайн. Інтерфейс сайта (з-поміж іншого відеоконтент, інтерфейси із голосовою активацією, мінімалізм, відсутність нав’язливої реклами та великої кількості спливаючих вікон, UGC, онлайн-історії тощо) це те, на що можна зловити клієнта, як рибку на гачок.
  • Живі ефіри та відеоконтент. Сьогодні маркетологи активно використовують короткі відео в TikTok та Instagram, щоб підвищити охоплення аудиторії та впізнаваність бренду серед покоління мереж.
  • Інструменти та застосунки на базі VR. В медицині цю тенденцію не дуже застосуєш, але наявність застосунку, в якому є доступ до результатів всіх досліджень, призначень тощо це великий плюс для медичного закладу.
kliuchovi-momenty-medychnoho-marketynhu

Аналіз ніші та визначення цільової аудиторії: потреби, виклики, перспективи

«Коли ви починаєте з того, що є важливим для покупця, ви здобуваєте право на його увагу», Джейк Сорофман (колишній віцепрезидент і керівник відділу досліджень групи Gartner для керівників із маркетингу).

Перш ніж розпочати будь-яку маркетингову кампанію в медичній сфері, важливо ретельно проаналізувати саму галузь. Розуміння потреб цієї галузі допоможе в розробленні ефективної маркетингової стратегії. Медична сфера постійно змінюється та розвивається. Нові технології, методи лікування та послуги вимагають високого рівня конкурентоспроможності. 

Дослідження ринку та аналіз трендів допоможуть зрозуміти:

  • на які медичні послуги є найбільший попит;
  • які виклики стоять перед пацієнтами;
  • які можливості можуть з’явитися в майбутньому.

Один із ключових аспектів ефективного маркетингу — це розуміння цільової аудиторії. Пацієнти мають різні потреби, очікування та переваги, тому важливо зрозуміти, як саме медичні послуги можуть задовольнити їхні потреби.

Проведіть дослідження та проаналізуйте здобуту інформацію, щоб визначити групи цільової аудиторії. Це треба робити з огляду на такі чинники, як вік, стать, географічне розташування, медичні потреби та інші соціальні та демографічні характеристики. Здобуті висновки про цільову аудиторію допоможуть розробити ефективні маркетингові стратегії. Буде можна налаштувати комунікаційні канали, контент та акції у такий спосіб, щоб вони були націлені на потреби та очікування саме цільової аудиторії.

Зважайте на інтереси та проблеми пацієнтів, інформуйте їх про послуги та переваги, підтримуйте взаємодію з ними. Також використовуйте здобуту інформацію для налаштування рекламних кампаній та розсилок. Це допоможе максимально збільшити ефективності маркетингових зусиль.

Побудова сильного бренду в медичній сфері

«Ваш бренд — це історія, що розгортається в усіх точках взаємодії з клієнтами», — Іона Сакс.

У сучасному світі медичних послуг конкуренція зростає щоденно. І саме тут наявність сильного, розвиненого бренду стає вирішальним знаряддям успіху.

Бренд — це не просто назва медичної установи або практики, він є обличчям бізнесу і відображає унікальність, цінності, професіоналізм. Особистий бренд допоможе виділитися поміж конкурентів і побудувати довірливі взаємини з пацієнтами.

Думка експерта

Завжди треба пам’ятати, що бренд — це не про те, що ви хочете сказати світу, це те, що говорять про вас у вашій відсутності.
Ганна Керівник відділу управління репутацією, редактор відділу контенту

Попри те, що зараз найчастіше логотип вже не сприймається чимось ключовим в створенні бренду, адже розвинутий бренд — це набагато глибше картинки, він є складником стилю, який ідентифікує бренд, відокремлює його від конкурентів. Логотип має запам’ятовуватися, бути впізнаваним, приваблювати, відображати професійність, сутність та цінності медичної установи / особистості фахівця. Водночас він повинен бути простим, зрозумілим, не химерним. 

Зручність для відвідувачів та оптимізація сайту для пошукових систем

Оптимізація медичного сайту є важливим кроком для забезпечення його видимості в пошукових системах, зокрема в топі пошукової видачі Google.

Щоб досягти успіху, необхідно діяти з огляду на деякі ключові чинники.

Швидкість завантаження сторінок

Оптимізуйте роботу сайту, забезпечуючи швидке завантаження сторінок. Це важливо для зручності користувачів та поліпшення рейтингу сайту в пошукових системах.

Адаптивний дизайн

Переконайтеся, що сайт має адаптивний дизайн, який коректно відображається на різних пристроях, включно з мобільними телефонами та планшетами.

Сайт має бути зручним та привабливим для відвідувачів, містити необхідну інформацію про послуги, лікарів та контакти. Важливо також додати функціонал, який полегшить взаємодію з пацієнтами:

  • онлайн-запис на консультацію / процедуру / проходження діагностики;
  • можливість поставити питання лікареві;
  • доступ до медичних ресурсів тощо.

Інтерактивність

Одним зі способів полегшити взаємодію з пацієнтами є впровадження чат-бота. Він відповідатиме на загальні запитання, надаватиме важливу інформацію та навіть допомагатиме без зайвих зусиль записатися онлайн для отримання послуги.

Оптимізація сайту для пошукових систем

Дослідження показують, що понад 75 % користувачів інтернету не переходять на другу сторінку пошукових результатів. Тому, якщо ваш сайт не з’являється на першій сторінці пошукових систем, ймовірність того, що пацієнти знайдуть вас, значно зменшується.

Використовуйте правильні ключові слова та фрази для успішної оптимізації сайту. Проведіть дослідження та визначте, які запити часто використовуються цільовою аудиторією для пошуку медичних послуг. Включайте ці ключові слова в заголовки, описи та текстовий контент сайту. Проте, використовуйте їх органічно та з розсудливістю, уникайте надмірного вживання ключових слів (переспама), оскільки це негативно впливає на рейтинг сайту.

Використовуйте ключові слова та фрази в заголовках Н1, Н2, Н3, щоб надати пошуковим системам інформацію про зміст сторінок. Крім того, зверніть увагу на метатеги, зокрема title та description. Вони мають бути зрозумілими, короткими та відповідати змісту сторінок.

Стратегія контент-маркетингу для медичних сайтів

«Контент — це король», — Білл Гейтс.

І з цим неможливо не погодитися, бо один із ключових елементів успішного медичного маркетингу — це створення цікавого та корисного контенту. Розроблення інформаційних матеріалів, які відповідають запитам і потребам цільової аудиторії, значно підвищує її зацікавленість та бажання взаємодіяти з медичним закладом або певним спеціалістом.

Думка експерта

Створення блогу на сайті є потужним інструментом просування. Діліться корисною інформацією, оновленнями та відкриттями в галузі медицини, порадами щодо здоров’я та іншими темами, які цікавлять аудиторію. Розширюйте можливості з контент-маркетингу, створюючи відеоконтент (короткі інформативні відеоролики, відеоінструкції, спеціальні відеопрезентації тощо) та аудіоматеріали (подкасти або аудіоінтерв’ю). На такий контент зараз є найбільший запит, він приваблює аудиторію, яка віддає перевагу слуханню.
Ганна Фахівець з пошукового просування

Використання електронної пошти та маркетингових розсилок

«В електронної пошти є здатність, якої немає в багатьох каналів: створювати цінні, особисті контакти — у масштабі», — Девід Ньюман (автор бізнес-бестселерів «Зроби це! Маркетинг», «Зроби це! Мова» та «Зроби це! Продаж»).

Світова статистика підтверджує потужний вплив електронної пошти на маркетинг. Згідно з дослідженнями, відсоток повернених інвестицій у маркетингові розсилки становить до 4400 %. Це вказує на те, що кошти, вкладені в розсилку, можуть приносити значний прибуток.

Отже, електронна пошта є потужним інструментом для залучення та збереження пацієнтів. Ви можете побудувати цільову базу даних пацієнтів, збираючи контактні дані через сайт, реєстраційні форми або під час оформлення візитів.

Однак, завжди треба пам’ятати про важливість створення якісного та цікавого контенту для маркетингових розсилок. За статистикою, приблизно 35 % людей читають електронні листи тільки в тому разі, якщо їх зацікавив зміст його теми. Також важливий і сам зміст листа, його оформлення. Створюйте зміст, що привертає увагу, використовуючи яскраві заголовки, короткі абзаци та ілюстрації, щоб зробити розсилку більш привабливою та зрозумілою.

Оптимальна частота відправлення маркетингових розсилок також грає важливу роль. Дослідження показують, що найкращим рішенням є відправлення розсилок одноразово або двічі на місяць, залежно від потреб та актуальності роботи клініки. Оптимально — одна розсилка на два тижні.

Надсилайте персоналізовані листи, які міститимуть:

  • корисну інформацію;
  • інформацію щодо акцій;
  • розповіді про успіхи клініки;
  • запит на відгук після відвідування клініки;
  • інші матеріали, які зацікавлять аудиторію.

Це дає змогу налагодити персоналізовані комунікації та розсилки, спрямовані на потреби та інтереси клієнтів.

Рекламні кампанії в інтернеті

«Зупинити рекламу, щоб заощадити гроші, це те саме, що зупинити годинник, щоб заощадити час», Генрі Форд.

Онлайн-реклама має значний потенціал для залучення нових пацієнтів до клініки. За статистикою, 97 % пацієнтів використовують інтернет для пошуку медичних послуг. Це означає, що ефективна рекламна кампанія дає змогу збільшити кількість запитів та підвищити популярність клініки.

Контекстна реклама є одним із найефективніших інструментів онлайн-маркетингу. За інформацією досліджень, така реклама має від 2 до 5 разів вищу конверсію в порівнянні з іншими формами реклами. Вона дає змогу показувати рекламу потенційним пацієнтам, які активно шукають медичні послуги в інтернеті, забезпечуючи високу релевантність оголошень.

Є ще багато різновидів онлайн-реклами: медійна (банери та відео), таргетована, тизерна, але докладніше про це поговоримо вже в іншій статті.

Під час створення рекламного контенту дійте з огляду на особливості цільової аудиторії та спирайтеся на їхні потреби та очікування. Встановіть параметри, такі як: вік, стать, інтереси та географічне становище. Це дає змогу спрямувати рекламу саме на цільову аудиторію. Також розгляньте можливості ретаргетингу для залучення покинутих користувачів та підтримання наявних клієнтів. Використовуйте чіткі та привабливі заголовки, привертайте увагу яскравими фотографіями, надавайте коротку та зрозумілу інформацію про послуги.

Залежно від цільової аудиторії та бюджету, оберіть найефективніші платформи для онлайн-реклами, такі як Google Ads, Facebook або Instagram.

Думка експерта

Успішна рекламна кампанія вимагає постійного моніторингу та аналізу результатів. Відстежуйте ефективність оголошень, визначайте найкращі стратегії та адаптуйте рекламу для досягнення максимальних результатів.
Наталія Фахівець з платного трафіку

Стратегії використання соціальних мереж у медичному маркетингу

«Соціальні мережі — це люди! Це не про ваш бізнес. Забезпечте людей, і люди забезпечать вас», — Метт Гуларт (засновник Ignite Digital).

Соціальні медіа надають унікальну можливість медичним закладам залучити нових пацієнтів, підтримувати наявну клієнтську базу та побудувати сильну спільноту навколо клініки. За статистикою, кожен третій пацієнт обирає лікаря або клініку на основі інформації, знайденої в соціальних мережах. Це означає, що, завдяки активній присутності клініки в соціальних мережах, можна залучити нових пацієнтів та підвищити їхню довіру до медичного закладу.

Насамперед треба створити привабливі профілі медичного закладу в популярних соціальних мережах. Зазначте повну та актуальну інформацію про установу, включно з контактними даними, розкладом роботи, послугам та персоналом, що працює в установі. Використовуйте привабливі фотографії та графічні елементи, які відображають медичну установу та створюють позитивне враження.

Наповнюйте профіль клініки різноманітним та цікавим контентом, це можуть бути:

  • інформативні пости;
  • поради щодо здоров’я та профілактики;
  • історії успіху клініки та пацієнтів;
  • відеоматеріали;
  • інфографіка тощо.

Для ефективного використання контенту розгляньте особливості кожної соціальної мережі та налаштуйте стратегію публікацій.

Активна взаємодія з аудиторією є ключовим аспектом успішного використання соціальних мереж. Тому треба регулярно відповідати на коментарі та питання пацієнтів, особливо на негативні відгуки, надавати їм необхідну інформацію та підтримку. Створюйте довіру та прозору комунікацію з аудиторією.

Враховуйте те, що відеоконтент має великий потенціал для привертання уваги пацієнтів. Створюйте короткі відеоролики, у яких демонструйте послуги, презентуйте лікарів та розповідайте про особливості клініки. Зробіть контент цікавим та дозвольте пацієнтам краще познайомитись із медичною установою.

Використовуйте стрімінг у соціальних мережах. Можливо, він буде корисним для проведення:

  • онлайн-консультацій;
  • інтерактивних сесій;
  • вебінарів.

Запрошуйте експертів та лікарів для відповідей на запитання пацієнтів у прямому ефірі. Це дає змогу залучити аудиторію, показати експертність та професіоналізм.

Інструменти управління взаєминами з пацієнтами (PRM)

«Не створюйте зв’язки. Будуйте взаємини», — Ренд Фішкін (засновник і колишній генеральний директор Moz, один із провідних світових експертів з SEO).

Успішне управління взаємовідносинами з пацієнтами є важливим аспектом медичного маркетингу та надання якісних медичних послуг. Інструменти PRM допомагають покращити комунікацію з пацієнтами, забезпечують доступ до медичної інформації та покращують загальний досвід пацієнтів.

Портали пацієнтів та електронні медичні картки (EMR)

Створення порталів пацієнтів або реєстрації медичного закладу на вже наявних порталах, а також використання електронних медичних карток значно полегшує спілкування та забезпечує доступ пацієнтів до медичної інформації, дає змогу бути більш інформованими про своє здоров’я.

Важливим елементом порталів для пацієнтів є забезпечення доступу до такої інформації, як:

  • результати лабораторних досліджень;
  • історія лікування;
  • рецепти тощо.

Однією з ключових переваг використання EMR є можливість ефективного планування зустрічей та керування рецептами. 

Пацієнти можуть легко записатися на консультацію до лікаря через портал, а також замовляти поновлення рецептів без необхідності особистого візиту до медичного закладу. Це збільшує зручність для пацієнтів і сприяє зниженню навантаження на адміністративний персонал.

Медичні заклади також мають можливість надавати пацієнтам інформацію про свої послуги, акції та новітні технології через портали.

Системи управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM)

CRM — це не просто скорочення, воно означає клієнтські відносини на високому рівні. Ці системи допомагають збирати, аналізувати та використовувати інформацію про пацієнтів, щоб створити персоналізовані та індивідуальні підходи до кожного клієнта.

Чому CRM настільки важливі? Вони допомагають відстежувати та взаємодіяти з пацієнтами на кожному етапі їхнього медичного шляху. Ви зможете автоматизувати процеси, такі як: нагадування про візити, планування та здійснення дзвінків, а також збирати відгуки та повідомлення від пацієнтів.

CRM дає змогу покращити задоволеність пацієнтів медичними послугами. Завдяки CRM можна забезпечити надійну комунікацію, швидку відповідь на запитання та потреби пацієнтів, а також забезпечити своєчасну підтримку.

Відгуки, рейтинги та репутація

«Потрібно 20 років, щоб створити репутацію, і п’ять хвилин, щоб її зруйнувати. Якщо ви подумаєте про це, ви діятимете по-іншому», Уоррен Баффет (голова та головний виконавчий директор Berkshire Hathaway).

У сучасному цифровому світі думки та відгуки людей мають величезне значення. Коли мова йде про медичні послуги, довіра та репутація грають важливу роль. І саме тому, управління репутацією стало невіддільною частиною стратегії медичного маркетингу.

Позитивні відгуки та високі рейтинги впливають на репутацію медичної установи та створюють довіру серед пацієнтів. Потенційні клієнти часто звертають увагу на думки та враження інших пацієнтів, перш ніж прийняти рішення про вибір медичної установи. Позитивні відгуки та високий рейтинг свідчать про якість наданих послуг та задоволення пацієнтів.

З огляду на це, важливо залучати задоволених пацієнтів до створення відгуків про медичну установу. Попросіть пацієнтів поділитися своїм досвідом через відгуки на сайті клініки, у соціальних мережах або на спеціалізованих медичних платформах. Надайте їм легку та зручну форму для залишення відгуку та забезпечте конфіденційність їхніх персональних даних. Реальні та автентичні відгуки мають більшу вагу для потенційних пацієнтів.

Стежте за репутацією в інтернеті та вчасно реагуйте на негативні відгуки. Відповідайте на них професійно та емпатично, висловлюючи розуміння та готовність розв’язати проблему. Запропонуйте пацієнтові зв’язатися приватно для подальшого обговорення. Публічно продемонструйте свою відповідальність та готовність виправити ситуацію. Розумійте, що правильна реакція на негативний відгук впливає на сприйняття медичної установи.

Маючи позитивну репутацію та високий рейтинг, використовуйте це в рекламних кампаніях. Відображайте позитивні відгуки, рейтинги та нагороди на сайті, у рекламних банерах або пресрелізах. Це допоможе залучити нових пацієнтів, які шукають надійну та високоякісну медичну установу.

Пам’ятайте, що репутація є цінним активом для медичної установи, тому бережіть її та активно працюйте над підтриманням позитивного іміджу.

Аналіз конкурентів та підтримання конкурентоспроможності

Обов’язково вивчайте конкурентів, аналізуйте їхні послуги, цінову політику, маркетингові стратегії та репутацію. Під час проведення аналізу конкурентів зверніть увагу на їхні переваги та слабкі місця. Виявлення переваг конкурентів допоможе зрозуміти, чим саме вони приваблюють пацієнтів і що можна це взяти на озброєння для поліпшення власних послуг.

З огляду на результати аналізу конкурентів, розробіть стратегії, що базуються на конкурентних перевагах вашої медичної установи. Зосередьтеся на тих аспектах, які роблять вас унікальними та привабливими для пацієнтів. Це можуть бути інноваційні послуги, висока якість надання медичної допомоги, персонал із високим рівнем професіоналізму, зручний графік роботи, або інші особливості, що відрізняють вас від конкурентів. Встановіть конкретні цілі та розробіть план дій, які допоможуть використати конкурентні переваги.

Важливо постійно моніторити зміни в медичній сфері та активно оновлювати свої стратегії. Слідкуйте за новими технологіями, трендами в медичному маркетингу та змінами в поведінці пацієнтів. Аналізуйте результати маркетингових кампаній та застосовуйте вдосконалення. Регулярно переглядайте стратегію, адаптуйте її до змін і вдосконалюйте конкурентні переваги.

Завжди пам’ятайте, що успішне підтримання конкурентоспроможності вимагає постійної праці, аналізу та готовності до змін.

Висновки

Розглянувши основні тренди маркетингу у 2023 році, робимо висновок: важливо, щоб маркетингові стратегії були повністю спрямовані на розуміння та формування уявлення про цільового споживача.

Такі кроки допоможуть у досягненні основної цілі маркетингу:

  1. Розробити маршрутну карту клієнта. Це дозволить зрозуміти, з якими перешкодами може зіткнутися клієнт під час взаємодії з компанією на кожному етапі, починаючи з ознайомлення й закінчуючи купівлею.
  2. Забезпечити доступність, зручність та візуальну естетику за допомогою UI/UX дизайну.
  3. Залучити широку аудиторію. З цим допоможуть прямі трансляції, інтерактивний та відеоконтент.
  4. Розвинути стратегію бренду та підвищити його впізнаваність. Використання контенту, що генерується користувачами (UGC), допоможе посилити автентичність компанії, а соціальна відповідальність сприятиме поліпшенню репутації.
  5. Задіяти алгоритми штучного інтелекту та підход DEI (різноманітність, рівність і включення). Це сприятиме зміцненню лояльності клієнтів, персоналізації та збільшенню довіри до компанії.

У сфері маркетингу важливо постійно вдосконалювати свої знання, аналізувати результати, вивчати нові тренди та стратегії. Тільки так можна бути впевненим, що медичний заклад ефективно працює та задовольняє потреби пацієнтів.

Запам’ятайте, медичний маркетинг — це постійний процес, поєднання аналітики та досвіду. Використовуючи інструменти та стратегії, про які ми говорили в цій статті, ви зможете створити сильну маркетингову стратегію, залучити більше клієнтів та досягти успіху у своїй сфері.

Швидко впровадити бездоганний медичний маркетинг — нелегка справа. Поки ви будете розбиратися з тонкощами маркетингу, конкуренти залишать вас далеко позаду. Тож не залишайте успіх на потім та звертайтеся до нас за допомогою вже зараз. Ми розуміємо особливості медичної галузі та вміємо створювати індивідуальні рішення, що відповідають вашим потребам. Наші експерти забезпечать оптимальну присутність вашого медичного закладу в інтернеті, розроблять ефективні маркетингові кампанії та допоможуть зберегти гарну репутацію.

Коментарі (3)

The maximum upload file size: 1 ГБ. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

  1. В статті все трохи узагальнене. Я, як медичний маркетолог з досвідом, скажу, що на деяких етапах роботи з замовником все буде залежати від того, хто є він – медичний заклад (наприклад, приватна клініка), фармацевтична компанія, продавець лікарських засобів або бадів, приватний лікар, медичні страхові компанії, санаторії тощо… Від цього залежать нюанси підходу. Щось вилітає з процесу, а щось навпаки додається до нього.

  2. Імхо, медичним маркетологом не може бути будь хто… Людина, яка працює медичним маркетологом має завжди про відповідальність та етику. Головними принципами мають бути профільна освіта (бажано, або хоч якісь курси), знання професійної етики, процесів лікування і діагностики, етики комунікації… і ще багато чого. При цьому мають бути якісь уніфіковані стандарти, якими зможе керуватися вся маркетингова спільнота під час просування медичних послуг і медичних закладів. На жаль, їх не має. Кожен робить на своє розуміння і в деяких випадках це виглядає дуже не етично, навіть з тим, що Google намагається хоч якось контролювати.

  3. Крута стаття. Так багато інформації за стратегіями медичного маркетингу і все в одному місці. Дуже цікавить окремо тема аналізу конкурентів…

Підпишіться на нашу розсилку

    Отримайте свіжі статті про продуктивність, дизайн, технології та управління командою