Content SMM

N робочих ідей для постів медичного мікроблогу

N robochykh idei dlia postiv medychnoho mikroblohu

Будь-який медичний бренд, якщо він працює в сегменті В2С (англ. Business-to-Consumer, що означає — бізнес для споживача), можна представити людиною. А тут уже і принципи H2H-маркетингу використовувати набагато простіше, і будувати стратегію для мікроблогу теж не так складно.

Як складне зробити простішим: головний секрет створення контент-плану, цікавого для аудиторії

Для цього треба відповісти на питання: якщо бренд — це людина, яка вона?

Yakshcho brend — tse liudyna, yaka vona_

Тут треба поставити бігунки інтенсивності на головних «рисах»‎.

Це дасть змогу синхронізувати роботу всієї команди (не тільки над соціальними мережами, але й в інших маркетингових зусиллях).

*Якщо треба, перелік «рис»‎ для розуміння «характеру»‎ можна розширити.

Хтось зараз скаже, що це — той же Tone-of-Voice…

Це одночасно й так, і ні. 

Класичний Tone-of-Voice часто є досить абстрактними рекомендаціями. А так ми здобуваємо не просто звучання бренду в тезах, у нас виходить точний опис характеру людини. Погодьтеся, уявляючи певну людину, набагато легше представити, як і про що вона може говорити.

Це — безумовна перевага, яку можна і треба використовувати під час просування медичного бізнесу в соціальних мережах.

Так, регулярне ведення медичного мікроблогу — це важка праця, але її можна зробити набагато простіше, якщо говорити з аудиторією, як людина з людиною.

Це допоможе:

  • дотримуватися стратегії (та і створити / відкоригувати її);
  • створити рубрикатор і прописати контент-план;
  • готувати публікації заздалегідь;
  • забезпечити медичний бренд регулярним контентом у соціальних мережах (а це, якщо вірити різним дослідженням у SMM-галузі, забезпечує компанії в середньому в 4,5 раза більше потенційних клієнтів — за умови «взлому» алгоритму соціальної мережі та правильного налаштування рекламних креативів, зокрема таргетингу).

Як створити контент-план

Зазвичай є три шляхи… Тут відразу приходить на думку, щось на типу: «Прямо підеш — коня загубиш, наліво підеш — себе загубиш, направо підеш — і себе загубиш, і коня», але все не так жорстко.

Три шляхи SMM-ника такі:

  • прямо — створити рубрикатор і контент-план на базі аналізу конкурентів (шлях воїна для тих, хто ще не працював із медичними мікроблогами);
  • наліво — відредагувати під потреби бренду шаблонний рубрикатор і контент-план, ефективність якого вже була перевірена в минулому (для тих, хто вже має наработки в медичному мікроблогінгу);
  • направо — не робити нічого з попередніх пунктів, а понадіятися на чарівний тиць або осяяння від всесвіту, яке дасть результат.

Третій варіант, ймовірніше, буде мати результат повністю тотожний із «направо підеш — і себе загубиш, і коня», а може і вистрілити. Тут хтозна… але однозначно такий підхід для екстремалів від маркетингу.

А ще є четвертий варіант — трохи скористатися чужими ідеями😉.

Хтось обов’язково назве це неповага до інтелектуальної праці інших людей, але у світі вже в принципі важко вигадати «піфагорови штани». Головною давно стала не сама ідея, а її реализації. Тому, нам не шкода поділитися з вами частиною своїх напрацювань, які можна адаптувати під різні галузі медицини.

Готові рубрики й теми для медичного мікроблогу

Для зручності ми вже розбили теми на рубрики.

*Не треба забувати, що майже будь-яку стару ідею завжди можна знайти спосіб упакувати в нову обгортку. Це дуже допомагає, коли працюєш над одним і тим самим проєктом вічність і здається, що теми вичерпано.

Навчальні та експертні публікації (рекомендації, лайфхаки, чек-листи, думки експертів, помилки тощо)

І тут, треба сказати, що «на коні» (на тому, що не загубився) вам допоможуть бути спірні, вірусні, сезонні та трендові теми, які викликають цікавість аудиторії тут і зараз. На жаль, тільки спірні та сезонні можна планувати заздалегідь, а з трендовими та вірусними треба постійно тримати руку на пульсі.

Починаємо із числа 3, 8, 10, 100 (ще непогані для привернення уваги — 7, 9, 13)

  • [Х] обстежень, які треба пройти [пора року].
  • [Х] порад з […], які ми перевірили на практиці.
  • [Х] марних / дієвих порад щодо […].
  • [Х] дитячих питань із відповідями, які тепер вам не треба гуглити.
  • [Х] варіантів для здорового і смачного […].
  • [Х] лайфхаків від [спеціалізація лікаря] для покращення стану […].

Задаємо / відповідаємо на запитання

  • До кого звернутися, якщо болить […].
  • Чому треба обстежувати […], коли […].
  • Як швидше […] (наприклад, прокинутися зранку).
  • Коли потрібно / не потрібно […].
  • Що буде, якщо […].
  • Чим треба […], щоб зберегти своє здоров’я до старості.
  • Які обстеження пройти [пора року] / щоб дізнатися про своє здоров’я все.
  • Навіщо робити […].

І це далеко не всі шаблони запитань, які можна використовувати. А ось відповідати на них завжди краще від імені експерта або із залученням техніки сторителлінгу. Розкажіть людям історію, вони таке люблять. А в неї вже можна додати просвітницькі факти, які будуть корисними для здоров’я аудиторії. До речі, окремою категорією можна пустити ті самі «дитячі питання», відповіді на які знають далеко не всі дорослі — Чому серце насправді не у формі серця, Який орган найменший, Як бачать очі, Як діє імунітет…

Корпоративна культура

Думка експерта

Окремою важливою підкатегорією можна виділити публікації, які стосуються теми корпоративної культури. Це — знайомство / інтерв’ю зі співробітниками бренду (адже наявність реального обличчя у бренду — це один із головних чинників успіху просування за допомогою мікроблогу в соціальних мережах), огляд вакансій, розповіді про соціальні / значущі для суспільства ініціативи бренду.
Ольга Керівник відділу пошукового просування

Навіщо потрібен корпоративний контент у В2С?

Команда бренду — скарб будь-якого медичного бізнесу. Це реальні люди, до яких йде пацієнт. Саме на них лежить відповідальність за результат і репутацію бренду. Принаймні ту частину репутації, яка залежить від «сарафанного радіо».

  • Чек-лист «Як підготуватися до […]» від лікаря [спеціалізація / ім’я].
  • Медична термінологія / […] потрібних медичних термінів від лікаря / пояснює лікар [спеціалізація / ім’я].
  • Нестандартний погляд на […] від нашого [спеціалізація лікаря].
  • Найкраща порада з / від […].
  • Відгуки клієнтів про […].

Та крім експертності, бренд ще має мати / поділяти зі своєю аудиторію загальнолюдські цінності та болі. З початком повномасштабного вторгнення це стало важливішим, ніж будь-коли до цього.

  • Ми там, де потрібні: […].
  • Підсумки / висновки з […] / Поспішаємо поділитися з вами […] (тут може бути що завгодно — тези з минулого прямого етеру, івенту, соціального заходу, конференції, форуму тощо).
  • Історія бренду / якоїсь окремої послуги з нуля / […] роки тому відкрито […] / Відкриваємо відділення […] / Починаємо надання допомоги з […].
  • Пост від імені медичного спеціаліста / засновника [співробітник ділиться історією, пов’язаною з медициною (смішною чи повчальною)].
  • Цілі на / резюме за квартал / півріччя / рік.

Щодо огляду вакансії, то тут усе залежить від подачі. Спробуйте, хоч раз, підійти до цього питання креативно, а не з використанням шаблону часів вашої бабушки. Для огляду вакансій найбільш вдалим є формат сторисів (за бажання його можна доповнити звичайною публікацією або закріпити сторис у вічних). Щоби було не нудно, розпочніть пошук необхідного фахівця вікториною, що ґрунтується на знанні фактів про спеціалізацію медичного працівника або історію професії.

Стратегічний контент

У медицині із цим важче, ніж у будь-якому іншому сегменті, адже треба зважати на етичні та правові нюанси (зокрема в разі використання фото- і відеоконтенту із залученням пацієнта, брати на це дозвіл — і краще письмовий).

  1. Реальні кейси (зокрема формат до/після).
  2. Покрокові інструкції дій під час лікування / обстеження.
  3. Ознайомлення з методами лікування (особливо рідкісними) з обов’язковою статистикою успіху.
  4. Оновлення обладнання.
  5. Акційні / обмежені часом за актуальністю програми.
  6. Порівняння ефективності методів лікування чи діагностики (це завжди краще робити з використанням інфографіки — наочно і просто).

Звучати теми публікацій із цієї категорії можуть по-різному:

  • Наше «до» та «після» / Лікування […]: результат на фото «до» та «після».
  • Контрольний список: про що ви забули […].
  • [Х] обов’язкових кроків для здоров’я / покращення самопочуття […].
  • Поширені запитання від пацієнтів (тут можна запустити повноцінну серію публікацій, сторисів, рилсів на кшталт вебінарів — відповіді на часті питання пацієнтів, або навіть зробити віконечко для питань).
  • [Х] заповідей для […].
  • Запрошуємо на […].
  • Перша допомога під час / після […].
  • Історія пацієнта (-ки) після […] / Сучасні стандарти […]: історія пацієнта (-ки).
  • Розпочато вакцинацію проти […].

І ще багато варіантів, залежно від насиченості та напрямку діяльності медичного бренду.

Перепрофілювання контенту та добірка кращого

Ідеї для створення контенту в цій категорії:

  1. Узяти старий контент і оновити з урахуванням нової інформації, що з’явилася на поточний момент (нові дослідження, статистика тощо).
  2. Зробити добірки найкращих порад, постів тощо [за рік, місяць…].
  3. Оформити нудну інформацію (з-поміж іншого — статистичну) у цікаву і яскраву інфографіку. Можна зробити не тільки «каруселі», але й рилси і сториси. Так можна створювати цілі гайди з обстежень тощо.
  4. Анонсувати та провести вебінари / марафони / прямі етери з експертами.

*До речі, працюючи над просуванням у соціальних мережах, важливо засвоїти — аудиторії більше подобається дивитися, ніж читати. Тому візуал (інфографіка, фото, відео) це дуже важливо. Тобто ваш «бренд-людина» мусить навчитися подавати інформацію так, щоб вона була зрозумілою, навіть маленькій дитині — стисло, наочно, просто (без складної термінології). Під час підготовки кожної публікації головне завдання автора чи фахівця з SMM — трансформувати важку медичну інформацію в зрозумілу та структуровану.

Тут вибір тем буде залежати від сезону, трендів, якихось значущих подій.

Підтримання споживачів медичних послуг / товарів

Офлайн- і онлайн-консультації, телемедицина тощо — це все дуже круто, але покращувати загальну обізнаність аудиторії теж треба. Тому ідеї просвітницьких тем можуть бути такими (тут, до речі, теж непогано використати інфографіку):

  • [Х] ознак, що вам не вистачає [на допомогу список важливих мінералів та вітамінів].
  • Як перевірити якість […].
  • [Х] ознак неправильного призначення [наприклад, антибіотиків].
  • [Х] головних помилок під час лікування [чого, чим…].
  • Чек-лист підготовки до [назва обстеження / аналізу / операції / вакцинації] (такі підказки можуть бути частиною рекламної кампанії якоїсь послуги).

Тут усе знову залежить від сезону, а ще від соціального портрету потенційного клієнта. Також непоганим буде вивчити реальні запити-інтереси-болі пацієнтів медичного бренду.

Сезонний / святковий контент

Тут усе доволі просто (якщо не сказати банально). Усі інфоприводи лежать на поверхні. Використовувати їх будуть усі чи майже всі конкуренти, тому успіх буде залежати від вашої креативності та знання своєї аудиторії.

  • Добірка осінніх / зимових / весняних / літніх порад щодо здоров’я.
  • Графік на свята / вихідні дні.
  • Цілі на цей місяць / рік / марафон.
  • Висновки / підсумки минулого [заходу, року].
  • На честь [національного / професійного свята, першого сніга тощо] ми запускаємо [акцію, челендж].
  • Святкові / сезонні / приурочені до чогось традиції медичного бренду.
  • Привітання зі святами.

Такий контент має готуватися заздалегідь, а інколи й публікуватися раніше дня події. Наприклад, якщо йдеться про новорічну акцію / марафон, умови можна і треба перший раз опублікувати найпізніше за тиждень до події, а потім продублювати. Підсумки за період цілком допустимо опублікувати з невеликим запізненням.

Новинний контент

Здебільшого новинний контент, або, як його ще називають — ситуативний, може бути частиною будь-якої добірки (рубрики). Усе залежить від ракурсу.

  1. Медичний бренд у медіа.
  2. Список медичних джерел з достовірною інформацією.
  3. Огляд оновлень / подій бренду.
  4. Реакція бренду на значущу для суспільства подію.

Якщо з першими трьома позиціями, ймовірніше, не виникне проблем, то ось четверта включає кропітку роботу. Тут у дії правило про несплячий SMM. Щоб робити актуалочку, а не публікувати реакції-мамонти, треба постійно тримати палець на прокрутці стрічки. А це час.

Ще більше ідей

Треба сказати, що навіть для брендів з однієї категорії — як-то медицина — немає однієї панацеї для контент-плану мікроблогів. Усе залежить від характеру «людини-бренду», про який ми говорили на початку.

Залежно від нюансів можна доповнити контент-план такими публікаціями:

  • Смішні / серйозні опитування.
  • Популярні / цікаві висловлювання медичних експертів.
  • Тематичні меми (краще не в основних публікаціях, а в сторисах).
  • Пам’ятаєте, ми згадували про […]?
  • Добірка цікавих фактів про […].

*В мікроблогах медичної тематики краще зайвий раз не інтригувати читача. Медицина — це не місце для хайпу та клікбейтних «заголовків», хоч у звичному вигляді в мікроблогах їх немає.

Висновки

Це тільки невелика частина ідей-шпаргалок, які можна використовувати як базу контент-плану для медичного мікроблогу. Доповнювати цю сітку найкраще постійним аналізом конкурентів, трендів, суспільно значущих подій та інтересів потенційних клієнтів. Тому що аналіз і вміння впровадити його результати у свої маркетингові зусилля — наше все, а креативність — непогано, але вона здатна призвести до надлишку екстриму, якого з алгоритмами соціальних мереж і так більше, ніж достатньо. 

Дякуємо всім, хто прочитав нашу добірку робочих ідей до кінця. Сподіваємось, ви знайшли щось корисне для себе. Не забудьте зберегти статтю до закладок та поділитися нею з підписниками в соціальних мережах. І повертайтеся щоразу, коли здається, що ідеї вичерпані.

Коментарі (3)

The maximum upload file size: 1 ГБ. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

  1. Дякую за “контент-план” ідей, буду користуватися. До речі, як на мене, він стане у пригоді не тільки медичним маркетологам, можна під будь-який бізнес переформатувати. Чекаю ще на подібне! Сподобався формат.

  2. Вважаєте, що медичний мікроблогінг – це нормально і він не несе ніякої небезпеки, особливо особистий? Як на мене, то в соціальних мережах кожен має можливість гратися в лікаря…

    • Добрий день, Христино!
      Ви підняли дуже важливе питання, але воно більше до правоохоронних органів. Ми вважаємо, що діяльність псевдомедичних блогерів недопустима і має регулюватися законодавством. Ба більше, ми намагаємося захистити своїх клієнтів від інфоциганства з боку таких суб’єктів. Рекомендуємо не викладати докладний опис своїх напрацювань, тільки головне, щоб зацікавити аудиторію і показати експертність.

Підпишіться на нашу розсилку

    Отримайте свіжі статті про продуктивність, дизайн, технології та управління командою