Content

Переваги наявності блогу для медичних брендів: як створити блог, що забезпечує трафік, залученість, продажі

Переваги наявності блогу для медичних брендів

«Сьогодні важливо бути присутнім, актуальним і додавати цінність», — Нік Бесбіс.

І це — правда!

Блог у галузі охорони здоров’я має бути саме таким. Він є потужним інструментом для просування медичної практики або компанії. Дає можливість:

  • ділитися цінною інформацією і порадами з аудиторією;
  • вибудовувати репутацію експерта;
  • привертати більше трафіку на сайт і залучати нових клієнтів.

Ви коли-небудь задумувалися про те, що цільова аудиторія медичного бізнесу шукає в інтернеті відповіді на запитання з охорони здоров’я? А ваш блог стане саме тим місцем, де вони знайдуть корисну, експертну інформацію.

Думка експерта

Якщо говорити про медицину, блог — це не просто вебсайт, головний зміст якого регулярно оновлюється записами, зображеннями чи мультимедіа. Це крутий інструмент для просування послуг і пояснення чому їх треба купити.
Ганна Керівник відділу управління репутацією, редактор відділу контенту

У статті ми розглянемо переваги ведення блогу в галузі охорони здоров’я і поділимось своїм досвідом щодо створення «мережевого журналу». Незалежно від того, ви — лікар, фахівець із фітнесу, представник медичного закладу або медичний маркетолог, наші ідеї допоможуть вам підвищити конверсійність блогу.

Чому блог є потужним інструментом просування для галузі охорони здоров’я

Коли йдеться про здоров’я, багато людей звертаються до інтернету, щоб знайти відповіді на запитання або поради щодо здорового способу життя, лікування, обстеження. І саме тут блог має великий потенціал стати потужним інструментом. Через контент, розміщений на його сторінках, можна:

✔️ ділитися знаннями та експертною думкою з мільйонами людей;

✔️ заробити довіру цільової аудиторії;

✔️ просувати свій бренд (як особистий, так і організації);

✔️ сприяти розвитку репутації та збільшенню кількості клієнтів.

Найбільші переваги медичного блогінгу, від яких виграє і бізнес, і цільова аудиторія

ПеревагиОпис
Розширення медичної інформованостіДоступ населення до точної (експертної) медичної інформації — зменшення відсотка самолікування, збільшення цільових дій (звернень за професійною допомогою)
Побудова довірливих взаєминМедичні фахівці / установи можуть встановити довірчі відносини з аудиторією, показати читачам, що розуміють їхні потреби
Розширення охопленняМожна залучити ширшу аудиторію та збільшити онлайн-присутність організацій / особистого бренду, не нашкодивши співвідношенню «трафік-конверсії»
Заохочення до збереження здоров’яКонтент блогу має підштовхнути читача до усвідомленої активності зі збереження свого здоров’я, зверненню до професіоналів
Соціальне значенняВедення блогу дає змогу фахівцям у галузі охорони здоров’я демонструвати власний досвід та робити внесок у розвиток медичної обізнаності громади

Якщо це узагальнити, то маємо гарний інструмент для того, щоби бренд зарекомендував себе як експерта в галузі охорони здоров’я, зокрема для алгоритмів Google. Тому що, за допомогою інформативних публікацій на сторінках блогу можна:

  • надати рекомендації щодо необхідної послідовності дій у разі найпоширеніших проблем зі здоров’ям, наявності певного переліку симптомів тощо;
  • пояснити медичні процедури, методи лікування та діагностики;
  • пропонувати практичні поради щодо ведення здорового способу життя.

Тут треба пам’ятати, що під час наповнення комерційного блогу треба тримати баланс між інтересами цільової аудиторії та медичного бренду. Першій потрібно розуміння її болів і потреб, бізнесові — продажі. Тому, контент блогу має бути корисною інформацією, яка буде ненав’язливо продавати послугу.

Також блог дає можливості:

  • для взаємодії з аудиторією. Люди можуть коментувати статті, ставити запитання та висловлювати власні враження. Це створить активне спілкування, що буде сприяти побудові щирих відносин із цільовою аудиторією.
  • для збiльшення трафіку. Публікація цікавого інформативного контенту із залученням інструментів SEO, LSI та CRO допоможе піднятися в пошуковій видачі та привернути увагу цільової аудиторії.
  • для підвищення показників конверсії. Якщо йдеться про комерційний блог у медицині (і в будь-якій іншій галузі), трафіку мало, треба перевтілювати його в цільові дій — конверсії. А це вже всі інструменти в комплексі (SEO, копірайтинг, дизайн тощо).

5 важливих аспектів створення ефективного медичного блогу

Створення ефективного медичного блогу потребує ретельного планування та аналізу цільової аудиторії та цілей.

Ось кілька головних порад, які допоможуть досягти позитивних результатів:

  1. Визначте і проаналізуйте цільову аудиторію бізнесу. Насамперед потрібно визначитися, для кого ви створюєте блог, створити портрет цільової аудиторії з переліком конкретних болів, медичних проблем, інтересів. Якщо ви будете знати свою аудиторію, вам легше буде створити саме той контент (зокрема текстовий), який вона хоче бачити і який буде працювати на вашу користь. Окрім визначення аудиторії, дуже важливо встановити чіткі цілі блогу. Ви прагнете навчати, просувати послуги, висвітлювати певні проблеми зі здоров’ям чи хочете створити комбінацію з усього цього? Маючи чітку мету, ви зможете сформувати свій контент та встановити постійний стиль та напрямок розвитку.
  2. Складіть контент-план. І краще, якщо немає обґрунтованої потреби, від нього не відхилятися. Це як курс для судна: якщо від нього відхилитися, можна потрапити на рифи або на мілину. У разі цифрового маркетингу, це — падіння трафіку, а головне — цільових дій (конверсіЇ). Інколи створення редакційного календаря є надзвичайно корисним для організації роботи з контентом та забезпечення постійного потоку публікацій. Тому, створюючи контент-план, можна проставити кінцеві терміни роботи над кожною темою. Це допоможе організувати колег і уникнути «гасового» дедлайну. А ще такий підхід дає змогу підтримувати узгодженість дій у команді та в разі роботи у форматі «замовник-підрядник», гарантує, що блог буде оновлюватися найбільш актуальною інформацією.
  3. Створіть цікавий контент, що буде продавати. Він є фундаментом успішного блогу. Намагайтеся наповнювати посадкові сторінки інформацією та візуалом, які будуть корисними, практичними та легкими для сприйняття. А також вони мають продавати, але не так, як продають кукурудзу, креветок тощо на пляжі. Використовуйте цікаві заголовки, ілюстрації, інфографіку, відео, приклади, цитати тощо. Вони є привабливими для читачів.
  4. Використовуйте ключові слова. Досліджуйте популярні ключові слова в медичній галузі та використовуйте їхній під час підготовки текстового контенту. Це допоможе підвищити позиції в пошукових системах і залучити більше відвідувачів на свій блог. А якщо долучити принципи конверсійного (CRO) копірайтингу, то вдасться ще і значно підвищити кількість цільових дій (зокрема звернень у клініку).
  5. Просувайте блог. Не забувайте долучати в маркетингову стратегію інструменти PPC, SMM, крауд-маркетингу («органічного спаму»), email-маркетингу тощо. Будьте активними в спілкуванні зі своєю аудиторією, відповідайте на коментарі та питання.

Думка експерта

Не бійтеся експериментувати, але пам’ятайте: усе, що має помітку «комерційне» — це не про творчість, а про купу аналітики (зокрема про опитування аудиторії), послідовність та організованість. Медична тематика не є винятком. Контент має бути цікавим і корисним, але це все — чітко вивірений план дій, а не творчий експромт. Тільки тоді є результат.
Ганна Спеціаліст відділу пошукового просування

Підвищення ефективності ведення блогу

Щоб медичний блог виділявся та охоплював всю можливу цільову аудиторію, важливо використовувати стратегії, які підвищують його ефективність. Максимізувати користь від блогу можуть допомогти пошукова оптимізація, заохочення зворотного зв’язку читачів, співпраця з інфлюенсерами / амбасадорами тощо.

Впровадження методів пошукової оптимізації (SEO)

Пошукова оптимізація (SEO) — це практика оптимізації блогу для покращення його видимості в результатах пошукових систем. Впроваджуючи методи SEO, ви можете збільшити шанси на те, що блог виявиться вищим у пошуковому рейтингу. Це не забезпечує високі показники конверсії, але робить блог більш доступним для потенційних клієнтів медичного бізнесу.

Методи SEO для оптимізації блогу

МетодиОпис
Дослідження ключових слівВизначте релевантні ключові слова та фрази для оптимізації контенту блогу
Оптимізація сторінкиОптимізуйте метатеги, заголовки, URL-адреси та контент за допомогою цільових ключових слів
Побудова зовнішнього і внутрішнього посильного профілюСтворіть якісні зворотні та внутрішні посилання на посадкові сторінки блогу
Мобільна оптимізаціяПереконайтеся, що блог адаптивний та оптимізований під мобільні пристрої
Оптимізація швидкості сайтуЗабезпечте швидкість завантаження сайту, щоби покращити поведінкові чинники, юзабіліті, комфортність перебування користувача на сайті, ранжування в пошукових системах, і, разом із цим — конверсію сайту

Заохочення цільової аудиторії до дії

Взаємодія із читачами має вирішальне значення для створення лояльної аудиторії. Якщо йдеться про блог медичного закладу або лікаря, помилка розглядати цільову аудиторію тільки як читачів, це — потенційні клієнти, яких треба заохотити до зворотного зв’язку. А це не тільки написання коментарів / відгуків, це — безпосередньо звернення до медичного закладу / лікаря, купівля послуги.

Є багато інструментів, які можуть допомогти із цим:

  • розміщення кнопки заклику до дії на сторінці та інший візуал;
  • заклик до дії в тексті (і це не тільки остання частина тексту, але й він загалом, якщо текст професійно написаний конверсійним копірайтером);
  • питання, прохання про коментарі чи запрошення поділитися досвідом або думками на тему (цим прийомом у медичній тематиці не дуже треба зловживати, краще знаходити тонкіші способи виклику на діалог).

Для того, щоб відповіді на відгуки не відвернули цільову аудиторію, треба залучити до процесу або здобути консультацію спеціаліста з управління репутацією. На сторінках нашого блогу ви знайдете поради, як правильно відповідати на негативні відгуки і як повернути їх на користь свого медичного бізнесу.

Під час створення інтерактивного та доброзичливого середовища, яке буде корисним для бізнесу, головне завдання команди полягає в тому, щоби потенційний клієнт відчув себе почутим. Більш тісний зв’язок з аудиторією — більша довіра — більше звернень — більший прибуток.

Співпраця з інфлюєнсерами та амбасадорами

Співпраця з «лідерами думок» є одним із трендів маркетингу 2023 року. Вона обов’язково зробить позитивний внесок у розвиток вашого блогу, відкриє нові перспективи та дасть змогу розширити охоплення.

Інфлюенсерами й амбасадорами в медицині не обов’язково мають бути впливовими фігурами в галузі охорони здоров’я чи суміжних областях. Це можуть бути активні користувачі соціальних мереж, популярні блогери, які мають значну кількість послідовників.

Оптимізація відвідуваності блогу

Оптимізація трафіку блогу необхідна. Це забезпечить те, що блог не просто буде охоплювати ширшу аудиторію та мати більший впливав, він буде охоплювати саме цільову аудиторію. І це є важливим. Користувач, який відвідає сайт і піде собі далі, нікому не цікавий. Має сенс тільки кількість цільових дій.

Ось кілька стратегій, які допоможуть оптимізувати трафік блогу.

Просування в соціальних мережах

Соціальні мережі надають потужну можливість для просування будь-якого сайту. Поширте публікації блогу в популярних соціальних мережах — Facebook, Twitter і LinkedIn (рідше), не забудьте створити гарний візуал та додати фішок соціальних мереж — сторіси, рілси тощо.

Взаємодійте зі своєю аудиторією через живі чати, сеанси запитань та відповідей, опитування в соціальних мережах. Ці інтерактивні елементи заохочують, викликають довіру, надають читачам відчуття впевненості, що їм насправді хочуть і можуть допомогти, збільшують відвідуваність блогу, а заразом і конверсії.

СтратегіїОпис
Поширюйте публікації (їхні короткі версії) у соцмережахПросувайте контент сайту в соціальних мережах за допомогою привабливого візуалу й змістовних текстів
Проводьте живі чати та сеанси запитань та відповідейВзаємодійте зі своєю аудиторією за допомогою інтерактивних сесій
Заохочуйте обговорення, проводьте опитуванняСтавте питання та заохочуйте читачів ділитися своїми думками на тему
Співпрацюйте з інфлюенсерамиЗалучайте «лідерів думок», щоб розширити охоплення блогу та довіру до медичного бренду
Беріть участь у відповідних обговоренняхПриєднуйтесь до соціальних обговорень, які стосуються охорони здоров’я, щоб здобути репутацію

Стратегія електронного маркетингу

Електронний маркетинг — цінний інструмент для розвитку відносин з аудиторією та залучення трафіку. Створіть список підписників за електронною поштою, пропонуючи заохочення:

  • ексклюзивний контент;
  • безплатні ресурси;
  • інформаційні бюлетені та ін.

Для цього:

  • розсилайте регулярні інформаційні бюлетені своїм підписникам, показуючи фрагменти повідомлень блогу із привабливими тизерами та посиланнями на повні статті;
  • створюйте теми, які привертають увагу та змушують читачів відкривати електронні листи;
  • персоналізуйте електронні листи, коли це є можливим, щоб створити тісніший зв’язок з аудиторією;
  • поважайте конфіденційність підписників, надаючи можливість відмовитися від підписки.

Треба зазначити, що електронний маркетинг зараз є необов’язковим для успіху, зокрема й  у медицині. Тут треба діяти з огляду на специфіку бренду. Особливості та масштабність діяльності значно впливають на підхід до застосування е-маркетингу, до того ж він дуже гнучкий і здатний підлаштовуватися під завдання. Та це вже інша тема для розмови.

Моніторинг та аналітика для внесення покращень

Відстеження та аналіз ефективності блогу необхідні для прийняття обґрунтованих рішень щодо впровадження покращень.

Ключові показники для відстеження в Google Analytics

МетрикаВажливість
ТрафікВиміряйте охоплення та популярність блогу
Популярні повідомлення в блозіВизначте теми, які викликають найбільший інтерес та залученість
Джерела рефералівВизначте, звідки надходить трафік до блогу: пошукові системи, соцмережі, партнерки тощо
Коефіцієнти конверсіїВідстежуйте відсоток відвідувачів, які роблять бажані дії (наприклад, підписуються на інформаційний бюлетень, записуються на консультацію)
Показники залученняВиміряйте взаємодію читачів. Наприклад, коментарі, публікації та час, проведений ними на сайті

Використовуйте ці показники, щоб:

  • адаптувати свою контент-стратегію (зосередьтеся на темах, які знаходять відгук у вашої аудиторії);
  • використовувати тільки платформи, які дають найбільший трафік.

Регулярно оцінюйте та корегуйте свій підхід до ведення блогу на основі цієї інформації. Цей процес дає змогу постійно оптимізувати продуктивність блогу та максимізувати його вплив на цільову аудиторію.Блог для медичного бренду є потужним інструментом. За правильного підходу він стане рішучим кроком до розвитку, позитивно позначиться на прибутках. Пам’ятайте, що це процес, який потребує часу, організованості, вміння аналізувати та перевтілювати дані аналізу в контент, що продасть. Адже медичний блог — це не тільки про корисну, експертну інформацію та турботу про здоров’я людини, це про комерцію. Він може й має продавати медичні послуги. Залишилися питання — звертайтеся, разом із вами ми створимо блог, який гарантує нашій нації здорове майбутнє.

Коментарі (1)

The maximum upload file size: 1 ГБ. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

  1. На мою думку, до блогів можно ставитися по-різному. Якщо основний сайт вже зроблено, прокачано, він працює без сучка і задирки в технічному плані, то це дуже вдалий час інвестувати блог, щоб прокачати сайт ще краще – тепер вже додаткового просування послуг, іміджу, експертності, авторитетності… Якщо основний сайт, все ще залишається в стані недоробки, то блог – це не те, що йому потрібно. Тобто, блог – це крутий інструмент для просування, коли з іншим все ок. І це не тільки в медицині…

Підпишіться на нашу розсилку

    Отримайте свіжі статті про продуктивність, дизайн, технології та управління командою