Ефективні стратегії побудови посилань для медичних сайтів: поради та кроки для успішного SEO
Згідно зі звітом HIMSS (Healthcare Information and Management Systems Society) світовий ринок медичних послуг досяг майже 7,5 трлн доларів у 2022 році та буде зростати й далі. За прогнозами, у 2026 році його частка у світовій економіці буде становити понад 9 трлн доларів. Українська медицина теж не пасе задніх. Тому, загубитися в такому величезному «океані» дуже просто.
Водночас є багато дієвих способів, які допомагають зайняти видиме місце. Один із них — побудова посилань (лінкбілдинг, link building). У цій статті розглядаємо: що таке лінкбілдинг, які стратегії побудови посилань підходять для медичних брендів, як відстежувати результати проведеної роботи.
Що таке лінкбілдинг
Побудова посилань — це дії, спрямовані на отримання беклінків (зворотних / зовнішніх посилань) на цільовий сайт з інших ресурсів. Користувачі бачать такі посилання та переходять за ними, щоб здобути інформацію. Пошукові системи теж бачать лінки, сканують їх. Це відбувається як у межах одного сайту, так і поміж різними ресурсами. За результатами такого сканування та з урахуванням низки інших чинників ранжування сайт займає місце в пошуковому рейтингу.
Отже, лінкбілдинг працює так: чим більше якісних посилань із зовнішніх ресурсів веде на цільовий сайт, тим більша в нього посилальна вага (PageRank) і вищий рейтинг у пошуковій видачі.
Думка експерта
Говорячи про лінкбілдинг, треба зазначити, що між ним і крауд-маркетингом неприпустимо ставити знак рівності. Лінкбілдинг є сеошною фішкою, яка включає крауд-маркетинг, але на мінімалках; тільки як інструмент із нарощування кількості посилань. А крім нього ще й контент-маркетинг на зовнішніх ресурсах (експертні статті з посиланнями на цільовий сайт), покупку посилань у платних донорів, а зараз ще й роботу з інфлюенсерами.
Не завжди посилання з’являється завдяки зусиллям маркетологів чи фахівців із зовнішньої оптимізації. Є багато лінків, створених журналістами або блогерами, які покликаються на джерело або просто вказують представника будь-якої сфери, що заслуговує чи не заслуговує довіри. Поява таких природних посилань — найкращий варіант. Задля їх здобування медичний бренд має пропонувати якісний продукт, на який впливовці (інфлюенсери) захочуть покликатися.
Здобуття лінків, про які «не просили», — це дуже корисно. Проте важливо організувати та контролювати процес побудови якісних посилань.
Думка експерта
Зовнішні лінки — важливий чинник ранжування пошукових систем. Вони посилюють авторитет, підвищують значущість та рейтинг сайту, залучають трафік. Чим більше беклінків, тим краще ранжується сайт. За правильної побудови мережі зовнішніх лінків, на цільовий сайт медичного (і будь-якого іншого) бренду буде переходити ще більше потенційних клієнтів. А це буде означати ліпші показники конверсії. Крім того, якісний посилальний профіль є додатковим важелем впливу на аудиторію за побудови репутації бренду.
Як Google проводить ранжування
Алгоритм ранжування доволі складний. І посилання мають дуже велике значення в цьому процесі.
Основні критерії, за якими Google оцінює лінки:
- Якість: релевантність (тематичність), авторитетність, різноманітність.
- Кількість: чим більше якісних посилань, тим краще. Водночас пам’ятаємо, що неякісні лінки не тільки не працюють, а й можуть нашкодити.
Чому лінкбілдинг дуже важливий для медичного сайту
Зазвичай люди шукають в інтернеті медичну інформацію, щоб розв’язати проблеми зі здоров’ям. Отримання посилань з авторитетних ресурсів впливає на збільшення видимости медичного сайту в результатах пошуку. А також залучає більше цільових відвідувачів, які є потенційними клієнтами медичного бізнесу. Тобто, сайт буде на перших позиціях за певними запитами.
Ще побудова посилань важлива для встановлення надійності медичного сайту, довіри до нього. Лінки з авторитетних ресурсів на медичний сайт сигналізують пошуковим системам та читачам, що він — надійне джерело.
Переваги побудови посилань для медичних брендів
- Покращення видимості.
- Побудова бренду, зміцнення довіри, авторитетності, репутації.
- Збільшення трафіку.
- Побудова довірчих відносин із потенційними клієнтами.
Типи посилань
Розуміння типів лінків та їхніх технічних аспектів є міцним фундаментом для оцінювання цінності посилань різного типу.
Редакційні лінки, розміщені без замовлення з боку цільового сайту
Здебільшого посилання в інтернеті з’являються саме так. Вони з’єднують вебресурси, а створюються такі лінки тому, що хтось хоче зробити свій сайт більш корисним завдяки посиланню на ресурс, який додатково треба переглянути. Такі посилання є дуже важливими для пошукової оптимізації.
Досягти цього не так уже і просто.
Якщо йдеться про великі відомі бренди, то тут, звісно, усе відбувається досить легко. Проте здебільшого вебресурси будують такі посилання упродовж тривалого часу та в невеликій кількості. І під час цього треба докласти багато зусиль на створення корисного вмісту, щоб на нього хотілося б покликатися. Та зусилля варті результату. Цінність таких лінків дуже велика. Завдяки їм досягається довготривалий результат.
Редакційні лінки, розміщені на прохання
За цінністю цей тип не поступається вищезазначеним лінкам, але їхнє отримання потребує наполегливої праці. Треба знайти тематичні авторитетні ресурси та переконати їхніх власників, що запропонований вашим брендом контент є якісним, надійним та на нього варто покликатися.
Посилання, які створюють користувачі
Зазвичай (але не завжди) це лінки з не дуже якісних джерел, Google їх майже не враховує. Вага таких лінків менша в порівнянні з редакційними. А через те, що за них можна потрапити під санкції Google, застосовувати їх треба обережно.
Йдеться про:
- коментування немодерованих блогів;
- реєстрацію в каталогах, які не модеруюся;
- підписи на форумах;
- реєстрацію профільних сторінок користувачів тощо.
Думка експерта
Під час вибору типу лінків важливо проаналізувати наявний посилальний профіль сайту, подивитися, які посилання будують конкуренти. І вже на основі цієї інформації планувати власну стратегію лінкбілдингу.
Ефективні стратегії лінкбілдингу для медичних сайтів
У 2021 році Google заявив, що в пошуку з’явиться попередження про ненадійність сайту, якщо пошукові роботи ідентифікують його саме таким. Тому, донорами треба обирати якісні авторитетні майданчики, бажано аналогічної або суміжної тематики. Вони мають складати більшу частку донорів, тоді як сайти змішаної тематики (авторитетні ЗМІ, портали тощо) мають бути в меншості.
Думка експерта
Особливу вагу мають посилання саме з майданчиків із реальним авторитетом, а не просто з високими показниками рейтингу домену за сервісами Ahrefs або Moz.
Цифрову присутність медичного бізнесу можна покращити завдяки низці методів для будування лінків. Розглянемо найбільш поширені та дієві.
Аутрич (Outreach)
Метод полягає в отриманні посилань завдяки прямій взаємодії з власниками майданчиків. Пропонування взаємовигідної співпраці надсилається на e-mail, обговорюються умови розміщення. У такий спосіб можна розмістити статті зі зворотними лінками на цільовий сайт, а також розмістити згадку про бренд.
Аутрич об’єднує в собі елементи e-mail-маркетингу та крауд-маркетингу. Щоб цей процес був вдалим, треба мати навички комунікації, вміти зацікавлювати та переконувати. Робота досить кропітка, але приносить багато користі. Адже пошукові боти сприймають аутричні лінки як природні та враховують їх під час визначення рейтингу сайту.
Думка експерта
Якщо сайт медичного бренду, з яким працюєте ви, дійсно якісний, то аутрич (як безплатний, так і платний) має всі аргументи за те, щоби стати головним методом лінкбілдингу. Адже за високої якості цільового проєкту, пропонування співпраці частіше буде мати позитивний зворотний зв’язок. Додатково згадки про медичний бренд (зокрема з посиланнями на сайт) будуть з’являтися органічно, без прямих зусиль з боку SEO-фахівця.
Гостьові публікації
Гостьовий блогінг можна назвати стратегією без витрат на розміщення, але мають місце витрати на створення якісного контенту. Тобто цей метод ймовірніше можна назвати умовно безплатним. Найважливіше тут — не помилитися з вибором майданчика та дотримуватися його умовам. Обмірковане розміщення гостьових постів дає змогу нарощувати якісні зворотні посилання та покращувати видимість медичного сайту.
Кроки стратегії:
- Знайдіть релевантні вебресурси.
- Надішліть листа власнику сайту, щоб дізнатися інформацію щодо можливості та умов розміщення гостьової публікації.
- Після погодження умов створіть якісний контент із посиланням на цільовий сайт. Лінк може розташовуватися як у статті (найкращий варіант — до середини), так і в блоці з біографією автора.
- Після розміщення публікації рекламуйте її в соціальних мережах та через інші канали.
Обмін статтями та посиланнями
За домовленостями такий обмін здійснюється безплатно. Написання оптимізованої статті може взяти на себе сайт, який публікує матеріал. Водночас здебільшого представники медичних брендів надають уже готові до розміщення статті. Так вони можуть бути впевненими в їхній експертності.
Процес передбачає взаємовигідний обмін, тому рейтинг сайтів має бути приблизно на одному рівні. Також сайти мають бути релевантними. За таких умов відбувається рівномірний розподіл посилальної ваги. Обидва сайти здобувають користь у вигляді зміцнення позицій.
Цей метод не можна використовувати як основний. Треба дуже ретельно та обережно обирати партнерів. Адже пошукові боти помічають надмірний обмін посиланнями та сприймають це негативно, навіть можуть покарати.
Сабміти
До сабмітів належать майданчики, на яких можна безплатно створити профіль компанії:
- каталоги;
- довідники;
- сайти пошуку роботи;
- сайти з відгуками;
- директорії тощо.
Наразі посилання з таких ресурсів суттєво не впливають на пошукове просування (якщо це не Google maps чи якийсь інший впливовий бізнес-каталог), але для природності посилального профілю вони необхідні.
Тут не можна діяти «на тиць» з орієнтуванням тільки на тематику.
Щоб мати гарний результат з сабмітами:
- Оберіть якісні майданчики. Показники, на які треба звернути увагу (окрім тематики) — авторитетність, якісні показники, рівень спамності.
- Додайте інформацію про свій бренд на обрані майданчики: контактну інформацію, стислий опис із використанням ключових слів, послуги, логотип, фотографії, посилання на сайт.
- Слідкуйте за відгуками, вчасно відповідайте, щоб підтримувати та покращувати репутацію. Тут вже краще залучити фахівця з управління репутацією, який точно знає як діяти в різних ситуаціях.
- Аналізуйте трафік із довідників та каталогів, щоб оцінювати ефективність стратегії.
Коментування блогів та форумів
Безкоштовна, але не найефективніша стратегія лінкбілдингу.
Під час її оцінювання треба врахувати, що в останні роки:
- ефективність форумних посилань помітно знизилася, як і якість та кількість «живих» форумів (особливо тих, що підходять для просування медичних брендів за тематикою);
- всі блоги і форуми, що себе поважають (а це означає якісні), або не пропускають коментарі з посиланнями, або коригують їхній текст, або закривають з використанням атрибуту nofollow.
А донорів поганої якості краще уникати. Таке посилання згодом обов’язково негативно позначиться на рейтингу вашого ресурсу.
Що стосується атрибуту nofollow, то до нього можна відноситися по-різному. Мінусом він є тільки у тому разі, якщо єдиною метою вашої діяльності є реакція пошукових роботів і формування рейтингу у видачі. Якщо вам цікава думка людей, він не є перешкодою.
Атрибут nofollow є непомітним для користувачів та не впливає на якість отриманої інформації. Водночас для Google це сигнал не передавати вагу на цільову сторінку через таке посилання. Тобто, не довіряти лінку та взагалі його не розглядати. Водночас треба пам’ятати, що у 2019 році Google змінив ставлення до атрибута nofollow з «взагалі не враховувати» на «може бути враховано». Отже, посилання з атрибутом nofollow можуть нести певну користь та точно роблять посилальний профіль природним.
Профільні посилання
Цей метод має можливости приносити додаткові лінки або згадки бренду. Треба тільки знайти відповідні якісні майданчики, створити та заповнити профіль учасника, додавши посилання на свій сайт.
Лінки з головних сторінок сайтів
Такі посилання з авторитетних майданчиків називають «жирними». Адже вони є найбільш ефективними та найдорожчими. Якщо в ніші висока конкурентність, а медична галузь є саме такою, тоді без цих посилань дуже важко конкурувати.
Для успішної реалізації стратегії:
- оберіть тематичні майданчики;
- перевірте їхні позиції в пошуковому рейтингу за запитом;
- проаналізуйте рівень домену та показники якості;
- перевірте на спамність та кількість вихідних лінків (чим їх менше, тим краще);
- дізнайтеся можливість та умови розміщення лінків на головній сторінці.
Охочих розмістити чуже посилання на головній сторінці свого сайту не так уже й багато, але цю стратегію реально реалізувати.
Локальні посилання
Для медичного сайту це вкрай важливо та дає змогу закріпитися в певному регіоні. Завдяки взаємодії з місцевою аудиторією можна залучити трафік та покращити позиції в локальному пошуку.
Щоб створити локальні посилання:
- Зареєструйте профіль Google My Business, надайте повну та точну інформацію про бренд. Вмотивуйте клієнтів на написання відгуків.
- За можливості беріть участь у громадських заходах: громадські збори, благодійні заходи тощо. Напишіть пресрелізи на цю тему та розмістить на місцевих вебресурсах, додавши зворотні посилання на свій сайт.
- Розміщуйтеся в локальних авторитетних довідниках, каталогах.
- Співпрацюйте з місцевими ЗМІ, пропонуйте свій контент для розміщення на трастових сайтах, щоб наростити якісні беклінки.
Ця стратегія лінкбілдингу тісно пов’язана із загальною маркетинговою стратегією. Її впровадження зміцнить довіру до бренду.
PBN (Private Blog Network)
Це спосіб нарощування посильної ваги без залучення зовнішніх ресурсів, бо лінки розміщуються у власній мережі сайтів. Це звичайні сайти, які нічим не відрізняються від інших, головна мета їхнього створення — просування основного (цільового) сайту.
Така стратегія потребує значних фінансових витрат для постійного розвитку мережевих сайтів, адже вони мають бути природними. Водночас це не гарантує, що пошукові боти не помітять мережу та не оштрафують.
Соціальні докази (Social Proof)
Перед тим, як зробити остаточний вибір на користь клініки або лікаря, потенційні клієнти шукають відгуки інших людей, які вже користувалися цільовим продуктом чи послугою. Тому соціальні докази є важливими для формування довіри в медичній галузі.
Що треба робити:
- Збирайте відгуки пацієнтів на сайті клініки та на таких платформах типу Google My Business. Давайте зворотний зв’язок на всі відгуки.
- Демонструйте історії успіху. Йдеться про створення легких до сприйняття тематичних досліджень, розповідь історій пацієнтів у форматі відео чи фото.
- Співпрацюйте з впливовцями. Вони можуть підтримати бренд, ділитися інформацією про нього на різних ресурсах (зокрема в соціальних мережах).
- Демонструйте знаки довіри. Це нагороди, сертифікати, свідчення про співпрацю з авторитетними закладами тощо.
Додавання зазначених елементів до стратегії лінкбілдингу покращить довіру та залучить більше посилань на сайт.
Щодо співпраці з лідерами думок алгоритм дій такий:
- Знайдіть осіб, які відповідають послугам бренду та можуть впливати на аудиторію (чим більшої буде їх аудиторія, тим краще).
- Сформулюйте чітку пропозицію та зверніться з нею до «рупорів».
- Організуйте спільну роботу. Разом створюйте цікавий та корисний контент (подкасти, відео, інтерв’ю, публікації в соцмережах).
- Поширюйте спільний контент на різних вебресурсах: власному сайті, різних каналах, платформах впливових осіб. Те ж саме має робити й инфлюенсер.
Обов’язково спостерігайте за результатами: клаци, залученість, кількість нових посилань. Це необхідно для розуміння ефективності співпраці.
Партнерство з іншими медичними брендами
Ця стратегія дає змогу побудувати мережу, яка буде корисна обом сторонам, та укріпить довіру цільової аудиторії.
Для гарного результату треба дотримуватися такого плану:
- Знайдіть постачальників послуг, які зможуть доповнити ваші послуги.
- Налагодьте зв’язок із ними завдяки відвідуванню галузевих семінарів, конференцій.
- Запропонуйте варіанти для співпраці, створіть спільний контент / проєкт та разом його просувайте.
- Спілкуйтеся, підтримуйте, обмінюйтеся успіхами.
Така стратегія посилить присутність бренду у медичній сфері, закріпить за ним статус експерта та посилить авторитетність.
З партнерського сайту також можна здобути зворотні посилання. Підійде як сторінка про партнерство, так і будь-яка інша сторінка (включно з головною).
Як створити міцний фундамент для будування ефективної стратегії лінкбілдингу
Запорука успіху — надійна та міцна основа. Запропоновані нижче кроки допоможуть її створити в найкоротші терміни з найкращим результатом.
Визначення цілей та цільової аудиторії
Важливо не тільки визначитися із цілями лінкбілдингу, але й переконатися, що вони відповідають загальними цілями бізнесу. Будь-які маркетингові зусилля мають бути спрямовані на здобуття загального успіху бізнесу.
Велика кількість посилань безумовно корисна для ранжування, але не завжди лінки діють відразу. Ймовірніше, знадобитися певний час, щоби вони дали позитивний вплив на позиції чи трафік сайту. Не можна сьогодні створити посилання і завтра вже побачити результати. Особливо це стосується такої конкурентної ніші як медицина. Адже на неї мають вплив багато чинників.
Навіть якщо кампанія досягне поставленої цілі, дізнатися про її успішність буде важко. Ситуація ускладнюється діями на сайті: удосконаленням внутрішнього SEO, технічними допрацюваннями, додаванням нового контенту, брендовими кампаніями тощо.
Тому цілі лінкбілдингу треба пов’язувати з реальними цілями бізнесу, що з рештою позитивно вплине на остаточний результат. Поміж цілей стратегії побудови посилань можуть бути: покращення пошукового рейтингу, збільшення трафіку чи залученості. А ще не менш важливо знайти саме ЦА бренду, навчитися розуміти її вподобання, потреби, проблеми, болі. Це дасть змогу створювати цікавий для неї контент, на який буде попит.
Визначення релевантних ключових слів
Проаналізуйте свою нішу та знайдіть ті ключові слова, які тісно пов’язані з медициною та за якими ймовірніше цільова аудиторія шукає інформацію. Природно додайте ці слова у свій контент.
Створення контенту високої якості
Це основа успішної стратегії створення посилань, особливо для медичних сайтів. Матеріали мають бути цінними, надійними, інформативними.
- Освітній контент. Статті, написані зрозумілою мовою, з простим поясненням складних медичних термінів.
- Інфографіка. Візуальний контент забезпечує краще розуміння медичних тем, а також робить статті привабливими. Читачі часто діляться такою інформацією, будуючи лінки, про які не треба просити.
- Відеоконтент. Це може бути презентація медичного закладу, відгуки пацієнтів, роз’яснення чи пораді лікарів щодо різних захворювань, лікувально-діагностичних процедур тощо.
Створюючи контент, треба враховувати інтереси та потреби цільової аудиторії. Читачі мають відчути турботу та уважність з боку медичного бренду.
Аналіз стратегії конкурентів
Оцінюйте посилальні профілі конкурентів, щоб знайти можливості для вдосконалення власної тактики побудови посилань.
Головні кроки, які треба зробити:
- Визначте основних потужних конкурентів.
- Проаналізуйте їхні посилання: типи, кількість, якість, звідки надходять.
- Розгляньте контент, який використовується для побудови посилань: відео, блоги, навчальні статті тощо. Поміж іншого це дасть змогу визначитися з актуальними темами, розробити свій контент-план.
Досліджуйте та використовуйте різні стратегії лінкбілдингу. Головне, щоб вони відповідали цілям медичного бренду, який ви просуваєте.
Як оцінити зусилля з побудови посилань
Після розроблення та впровадження стратегії лінкбілдингу треба контролювати її ефективність та вчасно вносити зміни задля покращення результатів. Розглянемо основні показники, які треба спостерігати та контролювати.
Трафік
Відстежувати цей важливий показник можна за допомогою такого інструменту, як Google Analytics. Досліджуйте кількість трафіку та звідки він надходить. Ця інформація дає розуміння, які лінки залучають найбільше відвідувачів на сайт.
Конверсії
Велика кількість трафіку на сайт — це дуже добре, але основна ціль полягає в залученні клієнтів (конверсіях, які приносять реальний прибуток бізнесу). Тому, треба відстежувати коефіцієнти конверсії та визначати, які саме лінки дають найбільшу кількість конверсій (дій) відвідувачів на сайті.
Анкори
Анкор — це текст у гіперпосиланні, на який можна натиснути та перейти на інший ресурс. Необхідно слідкувати за тим, щоб анкорні тексти (анкорний лист) були різноманітними. Є таке поняття, як переспам анкор-листа. Це велика кількість анкорів, які повторюються. Особливо вони небезпечні, якщо містять комерційні запити. Пошукові боти сприймають це як метод штучного збільшення посильної ваги. А це може призвести накладання пошуковою системою санкцій. Тому, треба робити все правильно. А от як зробити, щоби пошуковикам усе сподобалося, це вже інша тема.
Якість лінків
Контролюйте якість посилань, які будуєте. Головна мета — отримання беклінків із трастових, авторитетних, тематичних майданчиків. Не розміщуйте посилання на спамних, низькоякісних ресурсах з несумісною тематикою.
Думки про майбутнє лінкбілдингу для медичних брендів
Щоби бути у тренді, треба слідкувати за тенденціями і впроваджувати їх у свою стратегію побудови посилань. У медичній ніші це завжди актуально, бо способи побудови зв’язків із потенційними клієнтами / пацієнтами достатньо часто оновлюють, з’являються нові можливості.
Технології та досягнення, які варто враховувати:
- Голосовий пошук. Ця опція доступна вже досить давно й користується популярністю серед користувачів. Щоб контент легко знаходився за допомогою голосових команд, робіть його в розмовному стилі. Контент має відповідати типовим командам голосом.
- Штучний інтелект. За допомогою ШІ можна оптимізувати низку завдань, зробивши стратегію лінкбілдингу більш точною та ефективною.
- UX/UI-дизайн. Слідкуйте за останніми тенденціями в цьому напрямі та вчасно їх впроваджуйте. Це покращить користувацький досвід відвідувачів, що сприятиме появі органічних посилань.
Йдіть у ногу із часом, робіть стратегію створення посилань гнучкою та ефективною. Результати зусиль не змусять себе чекати.
Висновки
Побудова посилань для медичного сайту — це не просто виконання певного технічного завдання. Насамперед це будування довіри, авторитетності, зв’язку з потенціальними пацієнтами, а також можливість заявити про себе. З часом у медичному сегменті бізнесу можуть змінюватися технології, але необхідність надання перевіреної інформації та побудови відносин із пацієнтами є завжди.Щоб досягти успіху в побудові посилань для медичного ресурсу, треба мати досвід та знання в цій ніші. Потрібно добре розумітися на можливостях лінкбілдингу для онлайн-просування медичних послуг. Не хочете з усім цим розбиратися? Та й не потрібно, звертайтеся — допоможемо🙂
Років 5 тому почалися розмови, що треба відходити від лінкбілдінгу, що це чорний методі, ну і в тому дусі… Добре, що зараз все розвернулося в кардинально інший бік і просто усі прийшли до того, що стратегія побудови посилань для сайту може бути якісною, а не тільки бездумно кількісною. Аутрич і рекламні статті мені з усього цього найближче. Спасибі за огляд!