Perfomance SEO Tech

10 найпоширеніших технічних проблем із сайтом, які крадуть ваші продажі

10 naiposhirenishikh tekhnichnikh problem iz saitom, yaki kradut vashi prodazhi

Раптове зниження продажів на вебсайті — це жах для будь-якого власника онлайн-бізнесу чи електронної комерції. Наслідки можуть бути приголомшливими: доходи та ринкова частка знижуються, бізнес стає менш конкурентоспроможним, втрачає клієнтів. Водночас знайшовши проблему, можна її швидко вирішити.

Падіння конверсії можуть спричинити безліч чинників: від елементів сайту, що неправильно функціонують, до повільного завантаження сторінок і незручної навігації. Ваше завдання — своєчасно виявити й усунути причину проблеми до того, як вона завдасть шкоди клієнтському досвіду і вашому прибутку. Тому у цій статті ми розглянемо можливі технічні проблеми, на які треба першочергово звернути увагу, а також дамо поради щодо їх вирішення.

Що таке конверсія сайту

Конверсія сайту — це відношення числа відвідувачів сайту, які виконали певну цільову дію, до загального числа відвідувачів. Цільова дія може бути будь-якою. Наприклад, оплата за товар, реєстрація на сайті, підписка на розсилку, замовлення зворотного зв’язку або телефонний виклик, завантаження документа тощо. Зі зростанням рівня конверсій збільшується кількість здійснених продажів.

Низький коефіцієнт конверсії означає, що невеликий відсоток відвідувачів сайту здійснює цільову дію. Цей коефіцієнт є відсотковою часткою відвідувачів, що здійснили конверсію, від загальної кількості відвідувачів, які взаємодіяли із сайтом упродовж певного періоду.

Чому падають продажі на сайті

У сучасному цифровому середовищі успішна електронна комерція вимагає не тільки якісних послуг або товарів, а й бездоганного функціонування сайту. Технічні аспекти вирішально впливають на ефективність онлайн-бізнесу, адже наразі користувачі мають високі вимоги до використовності, зручності, швидкості та безпеки в мережі.

Нижче розгляньмо 10 найпоширеніших технічних проблем із сайтом, які можуть впливати на ваш бізнес. Перевірте їх першочергово, перш ніж шукати причини невдач за іншими напрямами.

1. Телефонія

Проблеми з телефонією на сайті впливають на користувацький досвід та ефективність комунікації. Такі технічні проблеми, як затримка, відмова в обробці дзвінків або несправність додатків для телефонії, можуть перешкоджати користувачам взаємодіяти з бізнесом через цей канал.

Рішення:

✔️ перевірте якість зв’язку та коректність роботи програмного забезпечення телефонії;

✔️ переконайтеся, що всі функції працюють належним чином під час натискання на елементи інтерфейсу для введення номера або замовлення зворотного дзвінка.

2. Проблеми з онлайн-консультантом

Онлайн-консультант (або чат-бот) використовується для спілкування з користувачами сайту та допомоги їм у здійсненні покупок. Однак іноді онлайн-консультант може працювати не так, як очікувалося, що, ймовірно, призведе до зниження продажів на сайті. Якщо виключити людський чинник, то проблема звужується до технічної роботи платформи.

Рішення:

✔️ переконайтеся, що платформа для онлайн-консультанта працює стабільно;

✔️ перевірте роботу чат-бота та швидкість отримання відповідей користувачами;

✔️ налаштуйте автоматичні відповіді на поширені запитання відвідувачів сайту;

✔️ оптимізуйте онлайн-консультанта для мобільних пристроїв.

3. Збої в системі розрахунків

Проблеми під час оплати можуть призвести до того, що буде неможливо здійснити оплату за товар чи послугу або виникнуть втрати чи пошкодження даних під час проведення транзакції.

Рішення:

✔️ проведіть аналіз для визначення чинників, що спричинили збій у системі розрахунків;

✔️ перевірте систему на наявність ознак атаки;

✔️ зверніться до служби підтримки вашого постачальника програмного забезпечення;

✔️ введіть тимчасові заходи для відновлення нормальної роботи системи та забезпечення її безперервного функціонування;

✔️ повідомте користувачам про можливий збій, надайте інформацію про стан роботи та розв’язання проблеми.

4. Помилки на сайті

Також конверсії можуть різко впасти через наявність на сайті елементів, що не працюють.

Рішення:

✔️ перевірте та оновіть посилання, що не працюють;

✔️ перевірте роботу кнопок;

✔️ оцініть відображення контенту на різних пристроях.

5. Недоступність сторінок або 404 помилка

Коли користувач намагається здобути доступ до сторінки, якої немає, він отримує повідомлення про 404 помилку. Це може статися через різні причини:

  • випадкове видалення сторінки;
  • зміна URL-адреси без оновлення старих посилань на неї;
  • неправильне введення адресу сторінки.

404 помилка з великою вірогідністю призведе до того, що користувачі швидко покинуть ваш сайт або конверсії впадуть через неможливість виконати певну дію (наприклад, придбати товар).

Рішення:

✔️ перевірте важливі для продажів чи конверсій сторінки та за наявності помилок, виправте посилання на них;

✔️ для сторінок, яких більше немає, зробіть коректні перенаправлення: налаштуйте 301 Redirect на нові або альтернативні сторінки;

✔️ використовуйте повідомлення про помилку, щоб користувач зрозумів, що сталося та запропонуйте подальші дії;

✔️ регулярно проводьте технічні аудити сайту, щоб своєчасно знаходити та виправляти биті посилання.

6. Проблеми з аналітикою

Хоча проблеми з аналітикою можуть лякати власників бізнесу, не варто одразу впадати у відчай. Адже вони не завжди дають уявлення про реальну картину продажів на сайті.

Рішення:

✔️ перевірте на сайті код e-commerce, що передає інформацію про транзакції в аналітику;

✔️ перевірте чи спрацьовує код елементів, за якими ви відстежуєте конверсії (це кнопки «Купити», замовлення зворотного зв’язку, завантаження відео, робота кошика та інші ключові показники);

✔️ зіставте показники сеансів та користувачів на сайті. Якщо користувачів більше, то є вірогідність, що код аналітики встановлено не на всіх сторінках або не всі сеанси реєструються через скидання параметра GCLID.

7. Проблеми з індексацією

Поширена причина низького пошукового трафіку, а відповідно і проблем із конверсіями — це помилки в robots.txt або sitemap.xml. Вони можуть призвести до блокування індексації важливих сторінок сайту пошуковими системами, доступу до ресурсів JavaScript, CSS або зображень.

Рішення:

✔️ перевірте, чи не вносили зміни в robots.txt або sitemap.xml;

✔️ дотримуйтесь рекомендацій Google щодо формування файлів robots.txt або sitemap.xml та відповідності їхнім стандартам;

✔️ перевірте валідацію;

✔️ слідкуйте за оновленнями та рекомендаціями.

8. Неякісний хостинг

Від вибору хостинг-провайдера залежить швидкість завантаження сайту, зображень та інших ресурсів, робота сайту, користувацький досвід, та навантаження, з яким він справлятиметься, безпека інформації користувачів та баз даних, можливість протистояти хакерським атакам. Неякісний хостинг може призвести до простоїв сайту, що негативно вплине на його ранжування та продажі.

Рішення:

✔️ перевірте швидкість завантаження сайту та його окремих елементів;

✔️ проаналізуйте журнали сервера;

✔️ зверніться до служби підтримки хостинг-провайдера, її співробітники допоможуть визначитися щодо проблеми на їхньому боці;

✔️ обирайте надійних провайдерів хостингу, що пропонують гарантію безперервної роботи сайту, швидкість та професійну технічну підтримку;

✔️ розгляньте можливість переходу на більш надійний хостинг, який пропонує гарантований час безвідмовної роботи (SLA).

9. Недостатня швидкість завантаження сторінок

Довгий час завантаження сторінок може впливати на задоволення користувачів і призводити до втрати клієнтів. Швидкість завантаження дуже важлива для мобільних версій сайтів. Користувачі віддають перевагу сайтам, з якими зручно взаємодіяти. Нові критерії ранжування включають показники швидкості, що враховують зручність ресурсу. З-поміж іншого — це швидкість завантаження сторінок і оптимізація для мобільних пристроїв.

Чому важлива швидкість завантаження сторінок?

Як показують дослідження Google, чим кращі показники Core Web Vitals на сайті, тим вища залученість користувачів і бізнес-показники.

Наприклад:

  • користувачі на 24 % рідше втрачали цікавість до сайту, якщо його показники Core Web Vitals відповідали пороговим значенням;
  • щоразу, коли значення показника Largest Contentful Paint (LCP) на сайті інтернет-магазину Farfetch знижувалося на 100 мс, коефіцієнт конверсії зростав на 1,3 %;
  • зниження Cumulative Layout Shift (CLS) на 0,2 % дало змогу Yahoo! JAPAN збільшити кількість переглядів сторінок на 15 % у межах кожного сеансу, збільшити тривалість сеансів на 13 % і знизити показник відмов на 1,72 %;
  • після поліпшення показників Core Web Vitals на сайті Netzwelt його доходи від реклами зросли на 18 %, а кількість переглядів сторінок — на 27 %.

Багато інших історій успіху також пов’язані з цим параметром.

Рішення:

✔️ перевірте швидкість для десктопних та мобільних пристроїв за допомогою сервісу PageSpeed Insights. Цей інструмент проведе комплексний аналіз та надасть конкретні рекомендації з покращення продуктивності сайту.

10. DDoS-атаки та недоступність сервера

DDoS-атака (або розподілена атака на відмову в обслуговуванні) — це спроба вивести з ладу комп’ютерну систему або мережу, перевантажуючи її фальшивим трафіком. З великою ймовірністю це призведе до того, що реальні користувачі не зможуть отримати доступ до ресурсів сайту або сервісу.

Рішення:

✔️ перевірте, чи без перешкод завантажуються сторінки сайту. Якщо ви бачите повідомлення з кодом помилки 500, це вказує на проблеми із сервером;

✔️ зверніться до свого хостинг-провайдеру, багато з них пропонують послуги захисту від DDoS-атак;

✔️ використовуйте службу пом’якшення DDoS, вони допоможуть перенаправити шкідливий трафік від вашого сайту;

✔️ брандмауер вебдодатків WAF (Web Application Firewall) допоможе фільтрувати та блокувати шкідливий трафік.

Висновки

Якщо продажі із сайту впали — на то є причини. 

Падіння продажів із сайту може бути спричинене не тільки технічними проблемами, про які йдеться у статті. Важливо також дослідити маркетингові, SEO та юзабіліті аспекти, що могли негативно вплинути на конверсію. Визначте причину падіння та прийміть належні заходи. Регулярно контролюйте технічний стан сайту, відстежуйте аналітику, щоб своєчасно реагувати на зміни та виправляти помилки. Працюйте над якістю та розвитком свого сайту. А команда EDGELAB завжди готова стати вашим надійним партнером у розв’язанні завдань digital-маркетингу будь-якої складності.

Коментарі (0)

The maximum upload file size: 1 ГБ. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Підпишіться на нашу розсилку

    Отримайте свіжі статті про продуктивність, дизайн, технології та управління командою