Marketing

10 проблем маркетингу, що впливають на продажі із сайту: швидкий чекліст

10 problem marketynhu, shcho vplyvaiut na prodazhi iz saitu: shvydkyi cheklist

Продажі із сайту починають швидко падати — як не впасти у відчай та швидко стабілізувати ситуацію? Чинників, що впливають на конверсії вебресурсу, багато: від технічних проблем на сайті до маркетингових стратегій розвитку онлайн-бізнесу. У цій статті ми розглянемо маркетингові проблеми, на які варто першочергово звернути увагу та поради щодо їх усунення.

1. Конкуренція

Зростання конкуренції та поява нових компаній — одна з можливих причин падіння конверсій на вашому сайті. Сайти конкурентів можуть краще ранжуватися та займати вищі позиції у видачі, тим самим збираючи більший відсоток користувачів, бо пропонують вигідніші ціни, кращий асортимент, зручні умови доставлення та багато іншого.

За даними дослідження First Page Sage, рейтинг у топі пошукової видачі забезпечує показник CTR 39,8 %. Це величезна частка трафіку, з огляду на те, що на результати другої та третьої позиції приходиться 18,7 % та 10,2 % кліків відповідно. На сайти, що займають 10 позицію органічної видачі — тільки 1,6 %.

Рішення:

✔️ на регулярній основі слідкуйте за конкурентами, оцінюйте їхні стратегії, нововведення;

✔️ виконуйте моніторинг цін;

✔️ доопрацюйте УТП власного бізнесу;

✔️ зробіть свій сайт зручним та привабливим (зокрема переконайтеся, що ви пропонуєте найкращі ціни, умови, асортимент).

Конкуренція — це нормально, тож ви маєте постійно вдосконалюватися, щоб залишатися конкурентоспроможними.

2. Сезонність

Якщо товари чи послуги мають чітко виражений сезонний характер, це, ймовірно, буде суттєво впливати на конверсії сайту. Наприклад, у медичній галузі проблема сезонності буває актуальною для клінік, де попит на різні медичні послуги змінюється залежно від пори року чи сезону захворювань. Лижне спорядження краще продається взимку, а захист від сонця — з приходом теплих днів.

Рішення:

✔️ розгляньте можливість розширення асортименту товарів або послуг, які можуть бути актуальними впродовж різних сезонів;

✔️ за допомогою маркетингових заходів та пропозицій залучайте увагу до продуктів або послуг, які можуть бути корисними в різні сезони;

✔️ адаптуйте рекламні стратегії до специфіки сезонів.

3. Рекламні кампанії в Google Ads

Ваші оголошення не з’являються на перших позиціях або їх взагалі не видно? Не хвилюйтесь, це трапляється. Є декілька причин, за яких це стає можливим, і ми допоможемо з ними розібратися:

  • Конкуренти штучно завищують ставки, щоб їхні оголошення були вище.
  • Ставки занадто малі, щоб конкурувати з іншими рекламодавцями.
  • Був витрачений весь бюджет, виділений на рекламну кампанію.
  • У налаштування кампаній було внесено зміни, які негативно вплинули на показ реклами.
  • Оголошення або кампанії вимкнені через порушення правил Google Ads або з інших причин.
  • Таргетування на невідповідну цільову аудиторію.
  • Невідповідність ключових слів до контенту оголошення.
  • Помилки на сторінках переходів (зокрема 404 сторінка або видалення контенту).

Рішення:

✔️ переконайтесь, що ваші оголошення та кампанії не вимкнені;

✔️ ваші ставки є конкурентоспроможними;

✔️ на балансі є достатньо бюджету для показу оголошень;

✔️ переконайтеся, що таргетування налаштовано правильно, а зміст оголошень є релевантним ключовим запитам;

✔️ перевірте всі посилання та переконайтеся, що вони ведуть на дійсні сторінки.

4. Канібалізація трафіку платною рекламою

Якщо ви залучаєте клієнтів через платну рекламу, це може створити конфлікт між рекламним та органічним каналом.

Канібалізація трафіку платною рекламою — це ситуація, коли платна реклама конкурує з органічними результатами пошуку за одними й тими ж ключовими словами.

Можливо, що це призведе до зниження органічного трафіку і збільшення витрат на рекламу.

Рішення:

✔️ проведіть аудит ключових слів для платної реклами та органічних результатів пошуку;

✔️ розподіліть ключові слова та налаштуйте таргетування платної реклами в такий спосіб, щоб вона не конкурувала з органічними результатами пошуку.

5. Негативні відгуки

Уявіть, ви обираєте товар в інтернеті. Знайшли те, що вам подобається, але бачите багато негативних відгуків. Ймовірніше, ви відмовитеся від покупки, чи не так?

Саме так негативні відгуки впливають на ваші продажі:

  • Вони знижують довіру до бренду. Навіть якщо у вас чудовий продукт, люди не ризикнуть його купувати, якщо бачать багато негативних відгуків.
  • Негативна інформація поширюється швидше. Люди охочіше діляться негативним досвідом, тому один негативний відгук дуже часто має більший вплив, ніж десять позитивних.
  • Негативні відгуки шкодять SEO. Пошукові системи враховують відгуки під час ранжування сайтів, тому сайт із поганими відгуками найчастіше опускається в результатах пошуку.

Рішення:

✔️ відстежуйте в інтернеті всі згадки про ваш бренд, послугу або товар;

✔️ своєчасно реагуйте на негативні відгуки, відповідайте ввічливо та професійно;

✔️ розв’язуйте конкретні проблеми, про які йдеться у відгуках, це допоможе відновити довіру клієнтів та запобігти подальшим негативним згадуванням;

✔️ заохочуйте своїх задоволених клієнтів залишати позитивні відгуки на вашій локації в Google мапах, сайтах відгуків і в соціальних мережах, це допоможе нейтралізувати погану репутацію та покращити ранжування сайту.

6. Якість товарів або послуг

Якість товарів або послуг — це один із найважливіших чинників, що впливають на продажі. Економія на собівартості продукції з використанням дешевих матеріалів або інгредієнтів призводить до погіршення якості кінцевого виробу. Пошуки вигіднішого постачальника або виробника також, ймовірно, призведуть до продажу неякісного. Через ці чинники втрачається довіра клієнтів, розповсюджується негатив та падає репутація бренду. 

Як наслідок — падіння продажів та доходу компанії.

Рішення:

✔️ інвестуйте в якість ваших товарів або послуг;

✔️ навчайте персонал — це один із найважливіших чинників, що впливає на продажі;

✔️ співпрацюйте з надійними виробниками та постачальниками;

✔️ впровадьте систему контролю якості, щоби переконатися, що ваші продукти або послуги відповідають необхідним стандартам.

7. Падіння попиту в користувачів

Потреби користувачів змінюються, ваш товар / продукт / послуга можуть стати неактуальними та втратити свою цінність.

Рішення:

✔️ проведіть дослідження ринку та визначте, чому клієнти втрачають цікавість до вашого продукту чи послуги;

✔️ проаналізуйте конкурентів;

✔️ вдосконалюйтесь, щоб стати більш конкурентоспроможними та актуальними;

✔️ розробіть ефективну маркетингову стратегію, щоб якомога більше потенційних користувачів дізналися про ваш продукт.

8. Неефективна комунікація

Значною перепоною для успіху в електронній комерції дуже часто стає неефективна комунікація бренду з клієнтами. Сайт має чітко та зрозуміло передавати інформацію та взаємодіяти з користувачами.

До неефективної комунікації належать:

  • брак унікальної торгової пропозиції (УТП) бренду (коли у потенційних клієнтів немає розуміння цінності вашої послуги або товару);
  • брак необхідної інформації для прийняття рішення про покупку;
  • невідповідність Tone of Voice сайту цільовій аудиторії;
  • непривабливий візуал і незрозумілий чи неякісний контент;
  • брак системи підтримки клієнтів.

Рішення:

✔️ захопіть увагу користувача з перших секунд: чітко передайте цінність вашого продукту або послуги та потенційні переваги клієнта;

✔️ виділіться поміж інших брендів (з-поміж іншого зробіть стиль бренду впізнаваним та візуально приємним);

✔️ використовуйте зрозумілі, інформативні та корисні текстові матеріали, відповідні стилю комунікації та тону бренду;

✔️ оптимізуйте контент для SEO-просування, щоби більше користувачів інтернету змогли вас знайти;

✔️ забезпечте швидкий та ефективний зв’язок із клієнтами через чати, електронну пошту або телефон — відповідайте на питання та розв’язуйте проблеми оперативно;

✔️ використовуйте аналітику для вивчення поведінки користувачів, враховуйте їхні відгуки для постійного удосконалення сайту та комунікаційної стратегії.

9. Неактивні соціальні мережі

Якщо перефразувати відому цитату Білла Гейтса: «Коли вашого бізнесу немає в інтернеті, то ви поза бізнесом», з огляду на соціальні мережі маємо можливість сказати, що в епоху digital-детоксу відсутність у соцмережах — вірний шлях до digital-смерті.

За браком живого контенту, взаємодії з аудиторією та регулярних публікацій створюється негативне враження про компанію. Потенційні клієнти вважають, що бренд не розвивається (а, ймовірно, його навіть більше немає), не цікавиться своїми клієнтами та/або пропонує неякісний продукт.

Соціальні мережі — це не ефемерна віртуальність, це реальний інструмент для досягнення реальних цілей.

Рішення:

✔️ якщо ваш бізнес ще не присутній у популярних соціальних мережах, обов’язково створіть обліковий запис;

✔️ визначте цілі та розробіть контент-план з огляду на цільову аудиторію;

✔️ створюйте якісний контент — розповідайте про свій бізнес та робочі процеси, знайомте з командою, продавайте товари, публікуйте відгуки, висвітлюйте цікаві теми, надавайте ексклюзивні акційні пропозиції, діліться досвідом тощо;

✔️ відповідайте на коментарі, залучайте до активності в конкурсах та взаємодії;

✔️ рекламуйте свої соцмережі для залучення нових підписників;

✔️ слідкуйте за трендами та актуальними темами;

✔️ відстежуйте зміни алгоритмів платформ та відповідно змінюйте свою стратегію.

10. Зовнішні чинники

На обсяги продажів впливають також зовнішні чинники: економічні кризи, карантинні обмеження, бойові дії, зміни соціальних виплат або, навіть, підвищення комунальних послуг. Ці негативні явища не тільки обмежують доступ клієнтів до товарів і послуг, але і створюють невизначеність та несприятливий економічний клімат.

Рішення:

✔️ завжди будьте в курсі подій, щоб адекватно реагувати на зміни в економіці, політиці та інших галузях, що можуть впливати на бізнес;

✔️ гнучко адаптуйте стратегії продажу.

Висновки

Ми розглянули поширені проблеми маркетингу, які відіграють роль у зниженні продажів із сайту, а також практичні поради щодо їх розв’язання. Цей чекліст стане корисним інструментом для швидкого аналізу поточної ситуації та удосконалення стратегії для підвищення продажів. Важливо зазначити, що деякі технічні аспекти та питання SEO також впливають на ефективність вашого сайту. Ознайомтесь зі статтями, де ми розглянули ці питання докладніше.

Бажаємо успіху в розвитку вашого проєкту та завжди готові допомогти з будь-яким питанням, хай то маркетинг, SEO, PPC або інші напрями роботи сайту. Звертайтеся в EDGELAB — ми з радістю допоможемо досягти цілей!

Коментарі (1)

The maximum upload file size: 1 ГБ. You can upload: image, audio, video, document, spreadsheet, interactive, text, archive, code, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

  1. Як на мене, не у всіх нішах сезонність має велике значення… А ось неефективна комунікація і неактивні соціальні клієнти – це прям топчик проблем, що залежать від маркетолога і які можна достатньо швидко усуну… якщо достукатися до клієнта… Адже розуміння клієнта потреби вливання коштів і що не все дає результат в перші тижні – це ще одна проблема, яка досить істотно впливає на продажі з сайту… І її вже дуже важко позбутися…

Підпишіться на нашу розсилку

    Отримайте свіжі статті про продуктивність, дизайн, технології та управління командою