Вплив Google Update September 2023 на сайти медичних брендів
Пошукові системи і далі активно розвивають технології та вносять зміни до своїх алгоритмів. У вересні Google запустив розгортання алгоритму Helpful Content Update (HCU) з покращеним класифікатором — третє корисне оновлення контенту, яке розпочалося 14 вересня та завершилося 28 вересня.
Це оновлення вплинуло на видимість та відвідуваність багатьох вебсайтів.
Особливу увагу пошукові системи, як і раніше, приділяють сайтам, що належать до тематики YMYL.
YMYL (Your Money or Your Life) — категорії сайтів, які мають вирішальне значення для добробуту користувача. Вони охоплюють такі сфери, як здоров’я, фінанси та безпека. Відповідно, до цих сайтів висуваються вищі вимоги щодо експертності, авторитетності та надійності.
Пропонуємо розібратися, що це за оновлення та як алгоритм Helpful Content Update позначиться на сайтах медичних брендів.
September 2023 Helpful Content Update
Мета September Helpful Content Update 2023 — виявляти та знижувати позиції сайтів із неякісним, малокорисним контентом. Система автоматично визначає контент, який є малокорисним або абсолютно непотрібним для аудиторії. Отже, топові позиції в пошуковій видачі можуть зайняти тільки ті сайти, які хочуть приносити користь користувачам.
Google виказав недовіру до контенту, створеного роботами для просування в пошукових системах і далі розвиває алгоритм E-E-A-T у боротьбі з непрофесійним контентом. Апдейт спрямований на те, щоб контент був створений та корисний насамперед для людей, а не для пошукових роботів.
Сайти, які ігнорують ці аспекти, наражаються на великий ризик. Вони можуть бути ідентифіковані як джерела неякісної інформації.
Оновлення Google у Helpful Content Update September 2023
- Google вніс алгоритм корисності контенту в перелік важливих чинників для оцінювання загальної корисності вебсайту для користувачів.
- Google змінив рекомендації, перейшовши від«Написано експертом» до «Написано чи перевірено експертом», ставлячи акцент на контенті експертного рівня, а не тільки на досвіді автора.
- «Контент, написаний людьми» замінено на «Контент, створений для людей». Якщо раніше було відомо, що доробки штучного інтелекту реально знижуються у видачі, то тепер з урахуванням HCU контент високої якості, створений ШІ, не буде виключений.
- Google додав до свого довідкового документа новий розділ із корисним оновленням контенту на тему розміщеного стороннього контенту.
«Якщо на вашому основному сайті або в субдоменах є сторонній контент, він може враховуватися нами під час створення сигналів, що стосуються всіх сторінок сайту, наприклад — інформації про корисність контенту. Тому, ми рекомендуємо заборонити індексування роботами Google контенту, який не пов’язаний з основною концепцією сайту або створюється без контролю чи участі власника такого сайту».
- Доданий пункт про те, що дати не треба змінювати, щоб здаватися свіжішими. Не змінюйте дати публікації без суттєвого оновлення контенту. Список рекомендацій містить контрольне питання щодо додавання / видалення контенту.
«Чи додаєте ви багато нового контенту, чи видаляєте багато старого контенту насамперед тому, що вірите: це покращить ваш пошуковий рейтинг загалом, якимось чином покращивши рейтинг? Вважаєте, що ваш сайт здаватиметься «свіжим»? (Ні, не буде)».
- Фокус має залишатися на створенні насправді корисного контенту, що забезпечує отримання перевіреної інформації.
Дотримання цих рекомендацій допоможе сайтам медичних брендів покращити якість контенту та загальний користувальницький досвід.
Чому медичні сайти чутливі до апдейтів
До сайтів, які стосуються здоров’я та фізичного добробуту, висуваються особливі вимоги. Є цілком можливим, що Google не спрямовує свої апдейти саме на медичні сайти. Водночас користувачам стало важче зрозуміти, кому довіряти, особливо в медичній тематиці. Тому Google використовує E-E-A-T як спосіб визначити: чи заслуговує сайт ранжування і кілька разів перевіряє YMYL-сайти, щоби переконатися, що вони не містять неточної інформації та не завдають шкоди користувачам.
До того ж ми знаємо, що Google за YMYL-запитами може знижувати сайти, які він вважає небезпечними, якщо інформація на них відрізняється від фактів, наданих Google Мережею знань.
Безпосередньо принципи E-E-A-T ніхто не оголошував чинниками ранжування. Та практика показує, що вони точно є важливою частиною концепції, яка використовується під час оцінювання системи ранжування Google. Тому, для контенту сайтів YMYL рекомендується виконувати вимоги E-E-A-T.
Оновлення корисного контенту вересня 2023 року вплинуло на сайти медичних брендів у кількох ключових аспектах:
- Покращення якості інформації. Оновлення вимагає, щоб сайти медичних брендів надавали точну та актуальну інформацію про свої послуги, а також про захворювання та стани, за яких вони надають допомогу.
Результат: підвищення якості інформації, доступної пацієнтам. - Збільшення доступності інформації. Оновлення вимагає, щоб сайти медичних брендів були доступними для людей з обмеженими можливостями.
Результат: більше пацієнтів зможуть здобути доступ до інформації про медичні послуги. - Поліпшення взаємодії з користувачами. Оновлення вимагає, щоб сайти медичних брендів були інтуїтивно зрозумілими для користувачів.
Результат: пацієнти можуть легше знайти інформацію, яка їм потрібна, а вже як наслідок — сайт стане більшим конверсійним.
Як працює алгоритм визначення корисного контенту
Щоб розміщувати на перших позиціях якісні матеріали, система автоматичного ранжування враховує різні чинники для медичних сайтів. Для цього алгоритм HCU аналізує контент сайту та шукає інформацію, яка максимально відповідає вимогам до досвіду, експертності, авторитетності, достовірності (E-E-A-T).
Сигнал HCU генерується на рівні всього сайту та враховує безліч чинників. Отже, необхідно аналізувати показники, пов’язані з визначенням якості самого контенту, а також показники якості контенту на рівні домену.
Алгоритм генерує сигнал, який Google використовує для прийняття рішень про ранжування. Якщо ваш трафік з Google різко знизився, це, найшвидше, означає, що корисна система контенту класифікувала ваш сайт як неекспертний, неінформативний або не дуже корисний для людей.
Система корисного контенту розміщує на вищих позиціях сторінки, які подобаються користувачам, а якщо вони не відповідають їхнім очікуванням, то знижує їхні позиції.
Основні чинники в алгоритмі корисного контенту:
- достовірність матеріалу;
- користь для ЦА;
- авторитетні джерела;
- повне висвітлення теми;
- грамотність.
Важливо розуміти, що згенерований контент, який несе мало сенсу, знижує місце сайту у рейтингу та пошуковій системі.
Класифікатор Google постійно відстежує як нові, так і давно наявні сайти на відповідність новим критеріям. Якщо алгоритми виявляють, що впродовж тривалого періоду сайт не наповнювався марним контентом, його позиція в рейтингу Google може поліпшитися.
На що звернути увагу
- Перевірте результативні показники щодо змін після 19 вересня.
- Проаналізуйте пошуковий трафік, рейтинг у пошукових результатах та відвідування сторінок.
- Перегляньте весь свій контент, перевірте його користь, якість та підтвердження досвідом та експертністю.
На думку західних експертів, вплив апдейту на видачу Google на графіках моніторингу SERP показує, що значної волатильності (англ. volatility — «мінливість») у видачі Google наразі не спостерігалося.
Та якщо ви помітили негативні зміни в рейтингу, видимості сайту впродовж місяця після Helpful Content Update (HCU), найімовірніше — вас зачепило це оновлення.
Рекомендуємо з’ясувати, що могло вплинути на падіння трафіку, які сторінки постраждали сильніше та з якими типами запитів це пов’язано.
Проаналізуйте сторінки за такими критеріями:
- якість та корисність контенту;
- достовірність інформації;
- зручність вебсторінок;
- контент, орієнтований на людей, а не пошукові системи;
- відповідність принципам E-E-A-T та вимогам до медичних сайтів;
- відомості про авторство;
- детальна інформація щодо кваліфікації медичного фахівця.
Зверніть увагу, що якщо це оновлення торкнулося вашого сайту, то відновлення може тривати кілька місяців. За умови, що ви все зробите правильно та внесете зміни до свого контенту.
Роль SEO у корисному оновленні контенту
У новому оновленні Google заявлено, що, крім корисного контенту, вебсайт також має дотримуватися стандартів SEO, щоб здобути максимальний результат.
Метою більшості SEO-фахівців є підвищення рейтингу результатів пошуку. Водночас дуже часто контент, написаний на основі пошукових результатів Google, є марним для аудиторії.
Оновлення контенту та SEO
SEO-просування, як і раніше, займає важливе місце у контент-стратегії, а грамотна оптимізація контенту допоможе сайту вийти в топ. Тому, на етапі створення або SEO-оптимізації контенту треба фокусуватися на цілях пошуку та корисній достовірній інформації.
- Надайте якісний контент користувачеві. Корисний, високоякісний, заснований на досвіді контент відповідає на запитання читачів, надає їм нову унікальну інформацію, яку можете дати тільки ви.
- Створюйте контент на основі мети пошуку, а не з ключових слів.
Які питання та проблеми виникають у ваших читачів? Чи є у вас досвід та знання, щоб відповісти на ці запитання? Так ви зможете природно використати ключові слова, які відповідають меті пошуку.
Рекомендації за підсумками розгортання оновлення Helpful Content Update September 2023
Корисне оновлення контенту, випущене у вересні 2023 року, істотно впливає на багато сайтів. Здебільшого воно має вплив на контент, якому не вистачає реального досвіду та корисної інформації. Якщо це так, Google розмістить на сайті класифікатор, який буде вказувати на те, що ваш контент не є найбільш корисним для показу за пошуковими запитами.
З огляду на рекомендації довідки Google, робимо висновки:
- Контент насамперед має бути створений для людей і бути корисним, незалежно від того, він був згенерований за допомогою ШІ або написаний фахівцем.
- Контент має відповідати стандартам E-E-A-T, що є важливим аспектом ранжування та впливу на трафік медичних брендів.
- Контент має бути затверджений експертом. Експертний контент робить корисність та точність інформації, а не те, що він написаний експертом.
- Google приділяє особливу увагу оцінюванню досвіду авторів, закликаючи до створення повних авторських сторінок із відповідною обліковою інформацією та до впровадження розмітки Schema.org.
- Зверніть увагу на сторінки з малокорисним контентом. Якщо вони не ранжуються, рекомендуємо їх закрити від індексації у noindex. Це також стосується «гостьового» контенту.
- Проведіть глобальний аудит контенту, якщо на ваш сайт вплинуло оновлення September Helpful Content Update 2023. Закрийте від індексації сміттєвий контент і/або оновіть його.
- У разі незначних змін у контенті не варто змінювати дату оновлення публікації, згідно з посібником зі створення корисного контенту від Google.
- Не рекомендується активно додавати або видаляти вміст на сайті.
Не вносьте глобальні доопрацювання, доки оновлення алгоритму не закінчиться. А вже після його закінчення проаналізуйте зміни та здійсніть заходи за результатами аналізу. І пам’ятайте, що ключові чинними — це показники якості та достовірності контенту, довіра до сайту та забезпечення високого досвіду користувача.
Резюме
Зараз якісний контент залишається одним із ключових аспектів просування. Сконцентруйтеся на покращенні якості сайту в поєднанні з техніками SEO. Пошукове просування — процес постійний. Необхідно регулярно оптимізувати сайт та моніторити його показники. Власники вебсайтів та експерти з SEO мусять адаптуватися до цих змін, щоб ефективно оптимізувати свій рейтинг у пошукових системах.
Коли вебсайт поєднує в собі найкращі практики SEO з ідеями, що лежать в основі оновлення корисного контенту, він відкриває нові можливості та має змогу значно підвищити свій рейтинг в пошукових системах.Загалом Helpful Content Update September 2023 — позитивний крок для медичних брендів. Впровадження оновлень сприяє підвищенню якості, доступності та взаємодії з користувачами інформації, доступної на сайтах медичних брендів.
Спасибі за статтю. Дуже цікава та потрібна в роботі інформація з Google Update. Як на мене, з YMYL-сайтами взагалі дуже важко працювати останнім часом.