Штучний інтелект для сайтів медичної тематики: вороги чи друзі?
«Створення AI може бути як найбільшим успіхом в історії нашої цивілізації, так і найгіршою подією. Ми просто не знаємо. Невідомо, чи буде AI нескінченно допомагати нам, чи просто відсуне нас вбік…», — говорив Стівен Гокінг.
Що ми маємо зараз?
Насамперед це ейфорія щодо можливості автоматизації процесів у маркетингу. А ще велике полювання на спеціалістів, які вправні в AI-маркетингу та вміють перевтілювати всі «плюшки» нейромереж у фінансову віддачу для бізнесу.
Втім, така вже це панацея? І чи може штучний інтелект замінити людину й бути корисним у такій відповідальній галузі, як медичний маркетинг?
Яка реакція бізнесу на революцію ШІ
Результати глобального опитування McKinsey за 2022 рік показали, що за останні 5 років рівень зацікавленості та впровадження ШІ значно збільшився. Наприклад, з 2017 року показник його прийняття бізнесом зріс у понад два рази — з 20 % до 50–60 % компаній у різних галузях.
Головний аргумент — оптимізування. Можливість сконцентрувати увагу фахівців на пріоритетних завданнях, делегувавши рутину машині.
За інформацією американської компанії TalentLMS, нейромережа ChatGPT, яка цього року розбурхала український простір, допомогла респондентам:
- поліпшити керування часом — 61 %;
- підвищити продуктивність — 57 %;
- здобути доступ до інформації та швидше приймати рішення — 53 %;
- підвищити впевненість у своїй повсякденній ролі в команді — 37 %.
Водночас TalentLMS наголосила, що підготовка бізнесу до революції штучного інтелекту залишає бажати кращого. Працівники здебільшого не готові до прориву в автоматизоване майбутнє та мають деякі побоювання щодо ШІ.
Із цією недовірою складно не погодитись…
Цікавий факт для роздумів. Якщо нейромережі однаково корисні в різних галузях діяльності, чому на загальному фоні частка AI-маркетингу в секторі охорони здоров’я якихось 16 %? Для порівняння у сфері високих технологій і телекомунікацій його прихильників 31 %, а в автомобілебудуванні — 29 %.
Чому так — поговоримо далі.
Розпочнемо з того, що вміють інструменти, створені на базі ШІ (зокрема славнозвісний ChatGPT), і як це застосувати в роботі з медичним проєктом.
На що згодиться штучний інтелект під час створення медичного контенту
Контент для медичного сайту — це магніт, який приводить пацієнта до певного медичного закладу та/або до певного лікаря для отримання певної послуги чи у разі наявності певних симптомів, що його турбують.
У медичній тематиці це не тільки текст для сторінок послуг, новин і блогу. Є ще мультимедійний контент — зображення (зокрема інфографіка) і відео.
У чому можуть допомогти ШІ під час роботи з усім цим?
Пошук ідей для контенту або творчий мозковий штурм
Не можна заперечувати, що штучним нейронним мережам легше обробити великий масив інформації. І роблять вони це набагато швидше за людину.
Уміння «розумника» пояснити складні речі простими словами
Медичним копірайтерам і маркетологам розшифрування складного часто стає в пригоді та допомагає донести вузькоспеціалізовані знання цільовій аудиторії. Саме це вміння найбільш вдало реалізує ChatGPT, на якому ми ще зупинимось. Розглядати сервіси інших розробників у цьому контексті, навіть немає сенсу.
Також ChatGPT можна попросити написати перелік переваг та можливостей певної послуги для клієнта, зробити опис цього продукту / послуги, з огляду на наведені вище характеристики, створити модель AIDA для тексту тощо.
Робота з текстом: генерація, аналіз, переклад тощо
Треба одразу зазначити: зараз ще дуже мало інструментів, створених на базі ШІ, які б підтримували українську мову. А це не останній чинник, коли йдеться про контент для українських медичних закладів та лікарів. Та й будь-який інший українськомовний контент. Оскільки саме тексти — це одне з головних навантажень на команду під час створення сайту та його просування в пошуку.
Чому іншомовність (зокрема англомовність) — це недолік?
Головна ціль використання ШІ в маркетингу — оптимізування.
А яка це оптимізація керування часом, якщо треба робити подвійний переклад. Особливо з урахуванням недоліків, про які ми ще поговоримо.
Крім цього, не можна заперечувати, що нині штучний інтелект ще не здатний генерувати дійсно круті комерційні та інформаційні тексти для сайтів. Як і те, що в нього є певний «хист» до створення дописів для соціальних мереж, інструкцій тощо. І це економить час команді! Звільнені години можна витратити на створення комерційного контенту, який «підчепить» потенційного клієнта.
Також нейромережі можуть генерувати план тексту, аналізувати готові статті, перевіряти та вказувати на місця, які можна покращити.
Наша команда протестила найтоповіші інструменти для роботи з текстом. Результат не дуже втішний… Саме для медичного сегмента й саме в Україні.
Jasper AI
UA: серед мов введення її немає, але сам Jasper може давати відповідь українською.
Безплатний пробний період: є.
Jasper може створювати текст із нуля та редагувати готовий матеріал. Він може покращити читабельність, змінити Tone-of-Voice, створити кілька унікальних копій, перевірити граматику та унікальність, порадити ключові слова тощо.
Якщо йдеться про наповнення сайту якогось медичного закладу, то тут дуже не розженешся. У тарифах є обмеження за кількістю слів. Наприклад, у нашому випадку це перевищує показники місячного обсягу роботи з одним проєктом.
Переваги: має простий інтерфейс, перевіряє текст на плагіат (зазвичай створений цим ШІ контент є унікальним на 99,9 %), підтримує майже 25 мов.
Writer
UA: ні.
Безплатний пробний період: є.
Ця платформа не напише для вас повноцінний текст.
Імовірніше Writer стане вашим партнером на час мозкового штурму, пруфрідером, редактором. Усе це у форматі рекомендацій.
Здається, усе майже ідеально, але не для українського клієнта.
Підтримує все це він тільки англійською.
Якщо ваші клієнти з англомовних країн, то цілком годний продукт.
Grammarly
UA: ні, попри те, що його створили українці.
Безплатний пробний період: є. На ньому навіть можна знаходитися постійно, якщо вам вистачає базових функцій, які пропонує сервіс.
Хоч компанією і заявлено, що Grammarly здатний написати повноцінний текст, але реальна його допомога в іншому. Якщо на сайті буде контент не тільки українською, а й англійською, ви зможете якісно перевірити його на плагіат, граматику, правопис, розділові знаки, лаконічність, читабельність, Tone-of-Voice.
GrowthBar
UA: підтримує запити українською, генерує відповідь — англійською. У цьому і є головна проблема. Такий подвійний переклад породжує інформаційні помилки.
Безплатний пробний період: є.
Хоча, якщо говорити про англомовний контент, то інструмент дуже полегшить життя не тільки копірайтерам, але і спеціалістам з SEO-оптимізації. Сервіс знайде та запропонує найкращі ключові слова для вашого текстового контенту.
Останнім буде мініогляд «розумного» чату, якому ми приділимо найбільшу увагу після огляду інших категорій створення медичного контенту.
ChatGPT
UA: підтримує, тому йому зараз така увага й повага поміж українців.
Безплатний пробний період: він не просто є, він необмежений. Хоча, платна версія має більш розширені можливості, у ній не так багато сенсу.
Саме ChatGPT значно популяризував інструменти на базі технології AI (штучного інтелекту) поміж користувачів. За кінець 2022-першу половину 2023 рр. він став настільки вірусним, що зайняв перше місце у світі за темпами росту.
І якщо порівняти його з рештою сервісів, то це стає зрозумілим.
Дуже поглиблюватися не будемо, бо цей чатик ще не затестив тільки ледачий і той, кому ця тема зовсім не цікава. Чим він чіпляє, так це простотою, ввічливістю та дійсно непоганими можливостями для покращення контенту, але під контролем копірайтера, редактора, спеціаліста з SEO-оптимізації.
Під час створення медичного контенту ChatGPT зможе:
- писати тексти (а точніше їхні чернетки) на будь-які теми;
- перекладати (зазвичай помилок менше ніж в Google Translate);
- аналізувати (в межах свого алгоритму);
- робити рерайт;
- підкинути ідеї для контент-плану;
- відповідати на додаткові питання (тут треба тримати вухо гостро);
- пояснити складне простими словами тощо.
Не кваптеся тішитися із цього приводу. Деталі цього згодом.
Звісно, це не всі інструменти для роботи з текстовим контентом різного формату.
Серед них можна ще виділити такі платформи на базі ШІ: Adcreative AI, Botowski, Word Tune, Copy Monkey, Creator AI, Hypotenuse AI, Word Tune, Peppertype AI, Unbound, Simplified, Copy AI, You Chat, Moonbeam, Rytr тощо.
Здебільшого їх об’єднує один великий мінус — вони не підтримують українську.
Створення зображень
Тут штучний інтелект показує досить непогані результати. Це стосується і створення з нуля, і редагування зображень, які вже є. А головне, що сам процес роботи з візуальним контентом простий і швидкий до непристойності.
Як це можна застосувати в медичному маркетингу під час заповнення сайту?
Потенційно ШІ здатний зекономити час дизайнеру та гроші власнику бізнесу. А як на такі експерименти буде реагувати аудиторія, треба ще дивитись. Оскільки не всі люди задоволені поширенням роботизації на різні сфери життя.
Отже, пройдімося найпопулярнішими…
DALL-E 2
Безплатний пробний період: є, але дуже обмежений. Безплатні кредити надавалися й оновлюються тільки у користувачів, які зареєструвалися до 6 квітня 2023 року. Деталі щодо придбання кредитів тут.
Ще одна нейромережа від розробників ChatGPT — OpenAI. Вона вміє створювати напрочуд реалістичні зображення за текстовим описом.
Програма максимально проста у використанні та відмінно розпізнає запити.
Тут є два варіанти використання:
- створення зображень із нуля;
- редагування того візуалу, що вже є — ШІ дає змогу додавати або видаляти елементи, змінювати різкість, яскравість, стилістику тощо.
Midjourney
Безплатний пробний період: є.
Цей ШІ набув популярності, коли один із його користувачів виграв конкурс образотворчого мистецтва із зображенням, яке він створив у сервісі.
Невеликий мінус для використання сервісу в медичному секторі — нейромережа надто стилізує зображення. Реалістичність ніколи не входила у філософію бренду. Ба навіть навпаки, цей ШІ був націлений саме на створення художніх зображень, різновиду сучасного артмистецтва.
Наше бачення можливостей використання цього сервісу під час створення медичного сайту — генерування логотипа, іконок тощо.
З особливостей те, що працювати з інструментом доведеться у чаті Discord і результат вашої взаємодії із ШІ можуть спостерігати інші користувачі.
Palette
Безплатний пробний період: є, але для вивантаження зображень у високій якості треба оформити платну підписку.
Цей сервіс буде цікавий тим, у кого є клієнт з історією.
Він дає змогу колоризувати чорно-білі зображення, світлини тощо.
Looka (раніше Logojoy)
Безплатний пробний період: цей сервіс заявлений як Free Logo Maker.
Якщо треба зробити професійний логотип для нового невеликого бізнесу клієнту (на початку роботи із сайтом) чи ребрендинг компанії, Looka підійде.
Перевагою є просте використання.
У медичній тематиці це більше про бренд лікаря.
Craiyon (раніше DALL-E mini)
Безплатний пробний період: необмежений, але платний має переваги — швидкість, необмежена кількість запитів, видалення водяного знака тощо.
Попри стару назву, не має нічого спільного з OpenAI.
Створення зображення за текстовим запитом у цього генератора займає близько двох хвилин. Вибрати стиль можна із чотирьох варіантів. Додаткова «плюшка» — запити користувачів не піддаються цензурі.
На цьому переваги закінчуються. Отримані малюнки поступаються конкурентам (особливо DALL-E 2 і Midjourney) за якістю.
Ця «іграшка» з натяжкою згодиться для створення зображень для дописів у соціальних мережах. Для серйозного сайту цей сервіс використовувати не варто.
Також уваги заслуговують Stable Diffusion, Picsart, NightcafeAI.
Тут з англійським введенням простіше. Завдання можна створити через той же ChatGPT, який підтримує непоганий українсько-англійський переклад.
Редагування і генерування відео та аудіо
ШІ дійсно значно спрощує процеси підготовки відео для публікації на сайті. Різні нейромережі мають різні функції. Від накладання аудіо, видалення непотрібних пауз і слів-паразитів до генерування повноцінних роликів або їхніх сценаріїв.
Щодо реакції аудиторії на створення відео з нуля за допомогою ШІ — перетворення тексту на відео- та аудіоряд — її тільки доведеться вивчати. Хоча в медичній тематиці цьому є місце для корисного використання. Наприклад, можна створювати відеоінструкції першої допомоги або дій за наявності певних симптомів. Не тільки для дітлахів, але і для дорослої аудиторії.
Fliki
UA: підтримує.
Безплатний пробний період: доступний Free Trial.
Достатньо непогано генерує відео за сценарієм чи дописом у блозі. Для цього ШІ достатньо надати посилання на публікацію чи власний текст. Через кілька хвилин ви будете мати відео з озвучкою людським голосом.
Також він здатний допомогти з озвученням готового відео.
Сервіс підтримує 75 мов і понад 100 різних голосів.
Synthesia
UA: підтримує (не зовсім ідеальний український, але не погано).
Безплатний пробний період: є.
За допомогою цього ШІ можна вдосконалити стратегію відеомаркетингу, створити відео нормальної якості за текстовим запитом користувача, озвучити готові відеоролики тощо. Водночас це допоможе надати процесам масовості.
Наразі підтримує понад 120 мов, 50 форматів відео, понад 70 аватарів АI.
Colossyan
UA: підтримує.
Безплатний пробний період: є.
Особливість цього штучного нейромережевого інструменту в тому, що можна самостійно вибрати ШІ-актора для свого ролика з добірки, додати грамотні субтитри, повністю налаштувати відео під свою аудиторію
Наразі підтримує понад 70 мов.
Descript
UA: підтримує.
Безплатний пробний період: є.
Цей ШІ пропонує комплексне рішення для створення та редагування відео. З його допомогою можна транскрибувати готовий ролик або створити нове відео з використанням шаблону. В Descript можна виділити кілька інструментів для редагування, які будуть корисними, незалежно від тематики розробляємого сайту. Він здатний видаляти слова-паразити і/або непотрібні паузи, робити переходи, додавати в ролик музику, ефекти та анімацію.
Якщо говорити про алгоритми для аудіо окремо, то можна знайти ще чимало гідних сервісів на базі ШІ. Та це буде вже не про медичну тематику.
Аналітика та SEO-оптимізація
У цьому напрямі нейромережі в потенціалі стануть вправним помічником під час створення портрета клієнта, персоналізації та покращення процесів продажів, аудитів сайтів, визначенні ключових слів, порівняльного аналізу сайтів тощо.
Аналітика та SEO-оптимізація є одним із важливих етапів підготовки створення контенту, але тут ми не будемо детально розглядати ШІ, які на це здатні. Залишимо цю тему на майбутнє, коли зможемо об’єктивно оцінити інструменти. Так би мовити, за заслугами. Наразі в цій сфері, якщо говорити про підготовчий етап написання тексту, уваги заслуговують LeadiQ, Fullstory, Surfer.
З мультимедійним контентом усе більш-менш зрозуміло. А ось на створенні нейромережею текстового контенту треба зупинитися більш детально. Бо він є основою наповнення та просування медичного сайту.
Зробимо ми це, як і згадувалося раніше, на прикладі використання СhatGPT.
Чому саме він?
Тут не останнє значення мали підтримування ним української та популярність.
Що треба розуміти, коли починаєш впроваджувати ШІ в процес підготовки текстів для медичного сайту
Передусім треба вийти зі стану ейфорії та припинити романтизувати досягнення штучного інтелекту. І тут справа не в любові чи нелюбові до прогресу, не в збереженні робочих місць, а у тверезому погляді на можливості ШІ. Наразі в «розумних» чатів, які працюють на базі штучних нейромереж, є безліч недоліків.
Недоліки «розумних» чатів на 2023 рік
Open AI позиціонує СhatGPT як найреволюційнішу нейромережу, від якої можна дістати «майже людську» відповідь. Водночас ті, хто вже користувався ним, розділилися на дві основні групи. Представники першої групи наділи рожеві окуляри та не стримують захоплення проривом в автоматизоване майбутнє. Другої — більш стримані в судження та виявляють занепокоєння деякими аспектами існування штучного інтелекту, ставлять під сумнів безпеку.
І для другої позиції дійсно є підстави.
Недаремно Італія вже заборонила ШІ, а Європейський парламент прагне запровадити найбільш жорсткий у світі законодавчий режим щодо розвитку ШІ.
Також не можна залишити без уваги, що Ілон Маск, Стів Возняк (Apple), Еван Шарп (Pinterest), дослідники компанії DeepMind, один із «хрещених батьків ШІ» Йошуа Бенжіо та піонер досліджень штучного інтелекту Стюарт Рассел у відкритому листі закликали до шестимісячної паузи в розробленні нейромереж.
За цей час будуть складені протоколи та стандарти безпеки з контролю штучних нейронних мереж. У них будуть враховані потенційні ризики для суспільства й цивілізації, які несуть системи штучного інтелекту, що конкурують із людиною.
Це про майбутні небезпеки.
Заразом у діяльності ChatGPT і нині стає проблем. Деякі з них досить небезпечні, особливо коли йдеться про створення медичного контенту.
Найперше, на що треба звернути увагу медичним маркетологам, які хочуть використовувати ШІ у своїй діяльності — це явні проблеми, які не приховуються розробниками. Технологія має низку обмежень.
Лімітована база знань
Чат-бот має доступ до інформації, яка є актуальною на 2021 рік. У разі медичної тематики використовувати таку застарілу інформацію — це лікувати діарею за абдомінальної форми інфаркту міокарда.
Тільки за 2022 рік у медицині було зроблено досить багато вагомих відкриттів — перші ліки проти гіпертрофічної кардіоміопатії, імплант, що дає змогу пацієнтам із паралічем стати на ноги, нові ліки проти бічного аміотрофічного склерозу (захворювання, що було діагностовано і в Стівена Гокінга), препарат для профілактики цукрового діабету I типу, новий метод лікування раку простати — ПСМА-таргетна терапія тощо.
Нездатність висловлювати почуття та оцінювати
Людяність тексту в комерційному контенті має велике значення. А особливо, якщо це медична тематика. Кожен маркетолог, який працював у сфері охорони здоров’я (насамперед із залученням не тільки контенту офіційного сайту й дописів у соціальних мережах, а й SERM), знає, як це щодня вирішувати конфлікт між пацієнтом і лікарем. А також шукати відповіді на запитання:
- як змінити ставлення пацієнта до лікаря і навпаки;
- як навчити обидві сторони чути один одного;
- як розірвати замкнене коло недовіри та заперечення.
Саме ці три «камені спотикання» заважають доходити пацієнтові до точки призначення — звернення в медичний заклад за професійною допомогою.
Придбання послуги пацієнтом — це і є метою медичного маркетолога.
Людяний текст допомагає створити бренд, експертності якого пацієнт довіряє без тіні сумніву та страху, що проблема буде недооцінена.
Поки що машина не генерує тексти з огляду на «больові точки» людей. А формат написання «людина-людині» дає змогу на це. Автор має змогу оцінити болі аудиторії та написати текст зважаючи на їхні потреби в інформації.
Генерація помилкових фактів
Якщо так можна висловитися, дезінформація — улюблена справа чат-бота. Якби штучний інтелект був людиною, то ймовірніше став казкарем. Або талановитим порушником законів, який на кожну дію мав би алібі.
Під час «спілкування» з ним для душі його дитяча недбалість викликає усмішку. А ось, коли готуєш медичний контент, до цього маєш інакше ставлення. Системи ранжування Google надають перевагу в результатах пошуку унікальному контенту високої якості. Контент обов’язково має відповідати стандартам E-E-A-T — досвід, компетентність, авторитетність та достовірність.
Звісно, можна посперечатись із чат-ботом за достовірність. Проте здебільшого цей «малюк» без тіні зніяковілості перепросить та зізнається, що в нього немає правильної відповіді на це питання, бо він ще вчиться.
І тут проблема не в промтінгу (вмінні складати питання для ChatGPT). Поки що нам треба позбутися стереотипу про надточність машинних алгоритмів.
Навіть Сем Альтман — один із засновників OpenAI — багато разів заявляв, що чат-бот здатний помилятися і є наразі недосконалим.
В GPT-4 були додані плагіни перевірки фактів. Та в них є особливість, яка теж в багатьох випадках призводить до помилкових суджень, підміни загальноприйнятих фактів, неврахування останніх наукових відкриттів та змін у протоколах діагностики, лікування та профілактики. Плагіни факт-чекінгу «гуглять» контент і замінюють відповідь. Водночас немає впевненості в тому, що нейромережа «загуглить» достовірну інформацію.
Недосконале володіння українською
Українськомовні користувачі можуть «спілкуватися» із чат-ботом рідною мовою. Втім, поки відповіді обмежені та досить часто мають мовознавчі помилки (аж до того, що надана інформація стає докорінно некоректною).
Нерозуміння фактів, які для людського розуму є безумовними
Цю думку підтверджує в інтерв’ю «The Harvard Gazette» Стівен Пінкер — науковець, який працює в галузі експериментальної психології та когнітивних наук. Він запитав ChatGPT: «Якщо Мейбл була жива о 9 ранку та о 5 вечора, чи була вона жива опівдні?». На що ШІ відповів: «Не було зазначено, чи була Мейбл жива опівдні. Відомо, що вона жива о 9 і о 5, але немає інформації про те, що вона була жива опівдні». На прикладі цієї відповіді ми бачимо, що ШІ не розуміє основ людського життя, що ми живемо впродовж безперервних відрізків часу. Відповідь ChatGPT ґрунтувалася на тому, що він не натрапляв на частину текстової інформації, яка б чітко це висловлювала.
GPT-4 просунулася вперед в цьому питання, але не настільки, щоб коректно і повністю замінити людину з її мисленням.
Неструктурованість та повторення в тексті
Тексти згенеровані ШІ та не відкориговані людиною найчастіше дуже легко виявити. Вони мають несподівані переходи між темами та ідеями, неструктурованість у стилі та поданні інформації. А на додачу в текстовому контенті буде купа повторень слів, фраз, ідей. Деякі з них будуть здаватися досить дивними, несподіваними, недоречними, випадати з контексту.
Можливість плагіату
Насамперед ідеться про текстовий контент для сайту, який ви будете просувати, та рекламні тексти. Навряд чи чат-бот створить унікальний SEO-контент, який порадує вас першими позиціями на сторінці результатів пошуку. У кращому разі це буде якісний рерайт, створений з уривків інформації з різних джерел.
До речі, в «Умовах використання» чат-боту зазначено, що машина створює не унікальні вихідні дані та здатна генерувати однакові або подібні результати для різних користувачів. Навряд чи будь-який запит здатен претендувати на такий рівень оригінальності, щоб згенерований результат був непохитно унікальним.
І тут знову треба незлим тихим словом згадати про політику Google. На цей раз щодо використання інструментів автоматизації, до яких належить і штучний інтелект, для створення контенту, націленого на керування рейтингом у результатах пошуку, без його попередньої обробки. Можливо, хтось ще поза темою, але це є порушенням правил компанії щодо спаму.
Та й кого ви будете ставити автором контенту? Себе чи ШІ?
Відповідь самого чат-боту на питання про належність авторства однозначна: «Авторські права на контент, створений ChatGPT, належать компанії OpenAI, яка створила та тренувала мене як модель штучного інтелекту».
Водночас гуглівські норми не забороняють використовувати нейромережі як допоміжний інструмент під час створення якісного унікального контенту.
Без залучення людського ресурсу нікуди
Повстання машин не сталося. Не на цьому поколінні штучного інтелекту.
Та якщо ви твердо вирішили ризикнути і йти в ногу із часом, то ось вам кілька лайфхаків для усвідомленої взаємодії з нейромережами від нашої команди.
Лайфхаки користування нейромережами від EDGELAB
Отже, з огляду на набутий нами досвід, рекомендуємо:
- Усвідомити модель «відносин» із нейромережею. Не треба перекладати на штучний інтелект 100 % відповідальності за результат. Наразі він не здатний повністю замінити людину. Творець — це ви. Адже для ШІ треба сформулювати завдання з нюансами, перевірити й адаптувати результат під бізнес клієнта. Він — помічник, консультант.
Найближчим часом нейронні мережі навряд чи зможуть повністю замінити людину в маркетингу. Тут доцільні слова кореспондентки «Financial Times», яка тестувала одну з перших «розумних програм»: «Я думаю, програма точно впорається із завданням швидше за мене. Але я все-таки зроблю це краще». З 2016 року нічого не змінилось.
- Не загрузнути у вигаданій реальності. Так, у штучний інтелект закладено ввічливість. Наприклад, «розмова» з ChatGPT дуже схожа на комунікацію із живою людиною. Водночас це не є дійсністю.
На користь вашому тайм-менеджменту буде, якщо ви залишитесь у наявній реальності. Люди — живі істоти, з якими треба дотримуватися корпоративних і суспільних принципів спілкування. Нейромережа — машина без почуттів, яка цього не потребує. Тому, привіт, вітаю, дякую, будь ласка тощо залиште для колег. Із ШІ можна відразу до діла. Формулюйте запит максимально чітко, детально та зрозуміло.
- Вибрати мову звернення. Можна зустріти багато відгуків на користь того, що для отримання розгорнутої відповіді запит до штучного інтелекту краще робити англійською. Проте сам ChatGPT радить писати йому тією мовою, носієм якої ви є. Висновок нашого «краш-тесту»: української він зараз навчається, сумлінно ставиться до цього, але робить помилки. Втім, у спілкуванні рідною мовою в нас є перевага: ми можемо бачити хиби. Це дуже важливо, бо помилки в ШІ бувають не тільки мовленнєві.
- Донавчати нейромережу. Теоретично, якщо ви працюєте в тісній зв’язці з програмістом, проблема лімітованої бази знань вирішується Fine Tuning. Тобто ви можете доналаштувати нейромережу під свою базу знань. Тут виникає питання, наскільки це виправдано масштабами вашої діяльності.
- Перевіряти надану штучним інтелектом інформацію. Поки що в нього простежується стійка схильність до надання дезінформації та помилок. Про що ми вже згадували під час переліку недоліків нейромереж. У медичному маркетингу, це навіть не гуглівські стандарти E-E-A-T. Коли надана невірна інформація = ризик для здоров’я людини, застаріла інформація або помилкові, неперевірені судження — неприпустимі.
- Пам’ятати про вимоги до унікальності. За це можна не дуже перейматись, коли йдеться про email-розсилку чи дописи в соціальній мережі. А ось, коли ви готуєте комерційний текст з SEO для офіційного сайту медичного закладу, сайту-візитки лікаря, рекламної кампанії на сторонніх ресурсах, плагіат стане ударом для бренду. Хоча, наприклад, розробники Jasper і заявляють про оригінальний зміст текстів (99,99 % унікальності) і те, що вони проходять перевірку на плагіат на вбудованому сканерові Copyscape, надто на це покладатися не варто. Можна потрапити в халепу.
- Не тішити себе, що вийде в багато разів покращити тайм-менеджмент свій і команди. З попередніх пунктів добірки є зрозумілим, що для гарного результату будуть потрібні людські ресурси. Людина-творець закладає в ШІ такі параметри майбутнього контенту, як:
- детальний опис ЦА та tone of voice;
- галузь (у нас це медицина, охорона здоров’я);
- максимальна кількість символів;
- форма подання контенту — стаття для блогу, пост для соціальної мережі, текст для рекламної розсилки, опис послуги тощо.
А також:
- контролює генерацію тексту (якщо чат-бот зупинитися посеред речення, тоді треба написати йому «Продовжуй»);
- перевіряє мовленнєві помилки й достовірність інформації;
- адаптує та робить текст унікальним тощо.
Так що роботи вистачить і людині, і машині.
Підсумовуючи, можна сказати, що попри бум впровадження програм на основі штучного інтелекту в маркетинг, ШІ ще не здатний на те, щоб відібрати роботу в спеціалістів, які працюють над підготовкою та створенням медичного контенту.
Погляньмо правді у вічі, поки що жоден продукт, що працює на ШІ, не дотягує до можливостей людського мозку. Єдина позиція, за якою людина програє (тому ж ChatGPT) — швидкість збору інформації та генерування кінцевого контенту.
Втім, якість (зокрема аналітики) залишається за людиною!
І якщо створити вдалий альянс із ШІ, навчитися користуватися його можливостями, можна не тільки десь зекономити час, а й удосконалити контент, зробити його більш експертним і цікавим. Передусім, звісно ж, для потенційних клієнтів медичного бізнесу, а по-друге — для пошукової системи.
P.S. Ця стаття була створена без використання штучного інтелекту, з любов’ю до невмирущого підходу до контенту Human-to-Human 🙂
Ой я чую, що з останніми оновленнями Google багато що зміниться…
Цікава тема, хотілося б ще щось по ній… адже кожного місяця з’являються нові факти, можливості, оновлення…
Я згодна з вами, що ШІ не замінить людину. Скільки намагалися робити через ChatGPT текстовий контент, завжди якийсь косяк, якісь “факти” всуне, які виявляються брехнею, купу помилок наробить, з думки на думку пригає… навіть для соціальних мереж не дуже… багато доробляти.
Спасибі. Було дуже цікаво прочитати огляди. Зберегли мій час.
Мені подобається використовувати штучний інтелект для зображень. Виходять непогані результати, якщо правильно задати параметри. А в іншому все впирається в базу знать. Тому як на мене, це не для кожної теми згодиться.
Визнаю ШІ тільки для пошуку ідей чи для створення кальки для якихось чек-листів, інструкцій… а так ще той фантазер.
Дякую. Цікавий матеріал. Все дуже докладно.
Для зображень мені подобається Midjourney. Ця нейромережа найбільш “просунута”, доступ відносно відкритий через сервер в популярному серед геймерів месенджері Discord, але все одно дуже багато проблем, довгий шлях: поки зайдеш, поки введеш в чат команду /imagine і сформулюєш свій запит англійською мовою… іноді не зовсім розуміє чого ти хочеш. Але це вже проблема всіх штучних інтелектів. Хочеться чогось біль простого.
Дякую за вашу думку, прям відзеркалили мою. Тепер можу з легкістю сама собі сказати, що я не ледарка, яка не хоче розбиратися, а що на ділі у работі з текстовим контентом профіту небагато, якщо кожну кому перевіряти і хотіти щось дійсно якісне. Написати ТЗ, перевірити факти, помилки – той самий час і вийде.
Hiya very nice site!! Man .. Beautiful .. Amazing ..
I’ll bookmark your site and take the feeds also?
I’m satisfied to search out a lot of useful information right
here within the submit, we want develop more
techniques on this regard, thank you for sharing.
. . . . .