КЕЙС: Комплексне просування онлайн-магазину косметики «Japan Shampoo»
Вихідна інформація:
«Japan Shampoo» — інтернет-магазин професійних засобів для догляду за обличчям, тілом та волоссям. Дистриб’ютор понад 60 світових брендів косметики, який із роздрібного магазину вийшов на висококонкурентний ринок косметики України.
Конкуренція на онлайн-ринку косметичних засобів зумовлена:
- високим попитом,
- доступністю для нових гравців,
- постійними інноваціями,
- безліччю брендів,
- широким асортиментом продуктів,
- активною рекламою,
- глобальним охопленням,
- перевагами клієнтів, що змінюються.
У зв’язку із цим у роботі команди EDGELAB було вирішено використати інструменти комплексного маркетингу для просування. Це дало змогу залучити широку аудиторію та максимально урізноманітнити джерела трафіку.
Спочатку було проведено вивчення та сегментування наявної цільової аудиторії. Це дало змогу зрозуміти потреби, характеристики та поведінки різних груп потенційних клієнтів із метою ефективної адаптації маркетингових стратегій, створення персоналізованих повідомлень та максимізації впливу на кожен сегмент.
Комплексний маркетинг дав змогу адаптувати стратегії до різних сегментів аудиторії.
Для просування було обрано такі канали комплексного маркетингу:
- Реклама в пошукових системах (PPC).
- SEO (пошукова оптимізація). Оптимізація сайту для покращення його видимості в пошукових результатах, що підвищує органічний трафік.
- Контентний маркетинг. Створення корисного та цікавого контенту (такого як статті, блоги, вебінари, відео, інфографіка) для залучення та утримання аудиторії.
- Email-маркетинг. Розсилка електронних листів із корисними порадами або інформацією про новини, акції, події для підтримання зв’язку з клієнтами.
Зупинимося на деяких із них докладніше.
Реклама в пошукових системах (PPC)
Було ухвалено рішення вести платний трафік через Мерчант Центр. Водночас обрано стратегію маркетингу, за якої рекламні оголошення косметичних засобів були відразу інтегровані в результати пошуку на торговій платформі.
Переваги реклами через Google Merchant Center
- Візуальність. Товари відображаються із зображенням, ціною та іншими характеристиками прямо в результатах пошуку. Це робить оголошення більш привабливими для користувачів та забезпечує здобуття більшої кількості конверсій.
- Точна цільова аудиторія. Таргетування оголошень на основі певних характеристик товарів, розташування, демографічної інформації та інших параметрів.
- Легкість управління. Мерчант Центр надає інструменти для управління інформацією про продукти, ціни та налаштування кампаній.
- Порівняння з конкурентами. Потенційні клієнти мають можливість порівнювати ціни та характеристики продуктів відразу в результатах пошуку, що сприяє приверненню уваги до кращої пропозиції.
- Високий ROI. Завдяки таргетованій рекламі та високій конверсії, платні оголошення через Merchant Center забезпечують високе повернення і відмінну окупність інвестицій.
Запущено кампанію Performance Max — рекламний формат від Google, який дав змогу об’єднати кілька типів рекламних оголошень в одній кампанії та автоматично оптимізувати покази на різних каналах Google, включно з пошуковою системою, YouTube, Discover, Gmail та інші.
Цей формат був обраний через автоматичну оптимізацію, простоту управління і дав змогу досягти максимального охоплення аудиторії.
Для адаптації до тенденцій онлайн-ринку косметики, що змінюються, додатково було створено календар інфоприводів — інструмент з оглядом ключових подій, свят, заходів та інших значущих дат, які були використані для планування акційних пропозицій та маркетингових активностей.
Відповідно до затвердженого календаря інфоприводів, було проведено роботи з внесення змін на сайт (розміщення тематичних банерів) та корекцій у рекламну кампанію, що дало змогу вже в березні 2023 року збільшити кількість покупок на 18,49 % та доходу на 17,85 %.
SEO (пошукова оптимізація)
SEO оптимізація відіграє важливу роль у:
- забезпеченні довгострокової онлайн-присутності,
- покращенні користувальницького досвіду,
- залученні цільової аудиторії на вебсайт.
У цій категорії були проведені такі роботи:
- Зроблено оптимізацію метатегів Title та Description для кожної сторінки сайту. Це включає створення унікальних і привабливих заголовків і описів, відповідних змісту кожної сторінки, з урахуванням ключових слів для поліпшення SEO-рейтингу й залучення цільової аудиторії.
- Оптимізація карток товарів. Зроблено детальну оптимізацію карток товарів, включно з покращенням описів товарів, додаванням виразних зображень високої якості, уточненням характеристик, вказівкою цін та наявності, а також створенням простих та привабливих «викликів до дії» (Call to Action), щоби підвищити ймовірність покупки.
- Додавання категорій товарів та брендів. Було додано нові категорії товарів та брендів для впорядкування асортименту. Це полегшило навігацію сайтом, що дало змогу користувачам швидше знаходити продукти, що їх цікавлять.
- Технічна оптимізація швидкості. Проведено технічну оптимізацію швидкості завантаження сайту. Запроваджено різні методи (такі як стиснення зображень, мінімізація коду, кешування), щоб забезпечити швидке і плавне завантаження сторінок. Це покращило користувальницький досвід та SEO-рейтинг.
- Регулярні аудити. Проведено регулярні аудити сайту для виявлення та усунення можливих технічних, контентних чи SEO проблем.
- Оптимізація локації Google Maps.
Контент-маркетинг
Було створено блог на сайті. Він дав змогу ділитися корисними та інформативними статтями, посібниками, порадами. Це, зі свого боку, покращило позиції сайту в результатах пошуку. Актуальний контент із ключовими словами допоміг знайти нових відвідувачів через органічний пошук.
Регулярні оновлення блогу дали змогу утримувати увагу потенційних клієнтів, що сприяло поверненню на сайт та підтриманню активної взаємодії.
Публікація інформативних статей показує компетентність та експертність у певній галузі, що сприяє залученню клієнтів. Крім цього, блог дає змогу не тільки ділитися інформацією, а й розповідати про актуальні продукти чи послуги, демонструвати їхні переваги та користь.
Email-маркетинг
Для встановлення та підтримання зв’язку із цільовою аудиторією було протестовано надсилання електронних листів (e-mail) цільової аудиторії для поширення інформації, просування продуктів або послуг, а також стимулювання конверсій.
E-mail розсилки були використані для представлення нових продуктів, акцій, знижок. Водночас, як уже згадувалось, вони були синхронізовані із затвердженим календарем інфоприводів.
Також ефективними були інформаційні розсилки на тему: «Яким має бути догляд за шкірою влітку?» c добіркою прикладів засобів за етапами догляду. Метою було надання одержувачам змістового контенту, який допомагає їм розв’язати проблеми, набути нових знань або дізнаватися про актуальні тенденції у світі косметології.
Висновки
Використання комплексного маркетингу для інтернет-магазину косметики дає змогу широко охопити аудиторію, зміцнити бренд, підвищити продаж та адаптуватися до різноманітних потреб клієнтів. Цей маркетинговий підхід сприяє глибокій взаємодії, оптимізації ресурсів та створенню сталої стратегії на довгострокову перспективу.
Динаміка показників інтернет-магазину із червня до серпня 2022, після виконання робіт (приріст у порівнянні 2023):
✔️ коефіцієнт транзакцій: + 67,22 %;
✔️ обсяг замовлень: + 27,45 %;
✔️ середній чек: +7,67 %;
✔️ оборот: + 37,22 %.
Оу! Крутий результат за такий термін комплексного просування онлайн-магазину! Не в сотнях, але для такої конкурентної ніші як косметика досить вагомі й вражаючі результати. Мої привітання!
Спасибі, що ділитесь своїми знаннями та результатами!
Косметика останнім часом топова тема (принаймні для мене), а кейсів не дуже знайдеш на цю тему, особливо адекватних, тому було дуже цікаво вивчити ваш підхід. Дещо з нього взяла собі на нотатки, спробую застосувати!