Google Spam Update March 2024: оновлення алгоритмів
Після тривалої перерви в «новинках» 5 березня Google оголосив про масштабне оновлення, яке включає не просто оновлення алгоритму пошукового ранжування, а нову політику щодо спаму. Вона покликана зменшити некорисне, неякісне та неунікальне наповнення пошукової видачі на 40 % і буде стосуватися абсолютно всіх регіонів та мов. Стартував Google Spam Update March 2024 з раунду ручних заходів, що застосовуються до сайтів і в деяких випадках включають повну деіндексацію.
Перші експертні зрізи «після» показали досить цікаві факти:
- тільки до 1446 сайтів із 79000, уже перевірених у березні 2024 року, була використана ручна перевірка;
- на 100 % сайтів, перевірених вручну, був текстовий контент, створений за допомогою штучного інтелекту;
- 50 % із цих сайтів мали від 90 до 100 % публікацій від ШІ.
І це, до речі, та небезпека, про яку фахівці EDGELAB замислилися та попереджали ще з самого початку. Рано чи пізно Google мав оголосити війну зловживанню контентом, створеним за допомогою ШІ, оскільки він ще досить далекий від ідеалу. ШІ, за його формулюванням, ще «вчиться». А відверто кажучи, місцями безсоромно прибріхує.
Особливості Google Spam Update March 2024
Google визнав, що головне оновлення в березні 2024 року є глибшим, ніж попередні оновлення, і вдосконалив свої основні системи ранжирування, щоб надавати пріоритет максимально корисному для людей контенту та детоксу пошуку від контентного спаму, зокрема створеного ШІ.
Думка експерта
Хоча ми постійно працюємо над покращенням якості результатів пошуку Google, ми тільки-но оголосили про деякі зміни, які здаються масштабнішими: головне оновлення березня 2024 року та нові правила щодо спаму… Ймовірно, їм знадобиться місяць, щоб стати цілком видимим… я сподіваюся, що в кінцевому підсумку ви виявите, що вони краще й корисніше (і я знаю, що якщо ви працюєте над власним вебсайтом, то «краще» буде важко відокремити від того, як змінюється видимість вашого сайту в пошуку).
Тобто Google Spam Update March 2024 зосереджений на покращенні рейтингу сайтів за якістю пошуку та оновлює політику Google Search зі спаму. Це має покращити системи ранжування Google і знизити рейтинг сторінок, які «були створені для пошукових систем, а не для людей».
Оновлена політика Google щодо спаму
Нова політика щодо спаму, спрямована насамперед на детокс Google від неякісного та автоматично масштабованого контенту, передбачає алгоритмічні оновлення спаму та ручні дії.
Якщо Google під час автоматичного етапу виявив сайт, що не відповідає вимогам, він, ймовірно, застосує «заходи вручну» й повністю видалить його з результатів пошуку (тобто деіндексує вебсайт). Усе це не робиться без попередження, тому зараз особливу увагу — червоний рівень небезпеки — потрібно приділяти інформаційній панелі Google Search Console.
Нові правила Google зі спаму
- Масштабне зловживання контентом. Сюди Google включив увесь некорисний і неунікальний контент, створений для маніпулювання рейтингом пошукових систем. Тобто в теорії можуть карати як сайти з контентом, створеним AI, так і людиною. Хоча, зараз здебільшого постраждали сайти з великою кількістю AI-контенту, іншим теж не варто розслаблятися.
- Використання доменів із терміном дії, що закінчився. Купівля та перепрофілювання доменів, термін дії яких минув (з-поміж іншого — використання попередньої репутації цих доменів), для маніпулювання рейтингом у пошукових системах.
- Зловживання репутацією сайту. Публікація сторонніх (рекламних) статей без контролю з боку хост-сайту. Цей крок був необхідний Google для того, щоб завадити авторитетним вебсайтам маніпулювати пошуковими системами, застосовуючи так зване паразитне SEO — Parasite SEO.
Чи варто вже хвилюватися? Судячи з коментарів представників самого Google, під удар потрапляють тільки сайти з неякісним контентом та пробілами у SEO. Якщо ви знаєте за собою такий грішок, переживати потрібно було починати вже вчора. В інших ситуаціях навряд чи є привід для занепокоєння. Хоча завжди залишається простір для помилок в оцінюванні контенту сайту. Наскільки вони можливі, час покаже.
Думка експерта
Зміни в рейтингу будуть спрямовані безпосередньо на низькоякісний контент, створений штучним інтелектом, який призначений для залучення кліків, але не надає унікальної цінності. Оновлення також стосуватимуться інших типів контенту — контенту, який створений переважно людьми, але не становить особливої цінності для користувачів. Кінцева мета — скоротити кількість сторінок, які здаються незадовільними та позбавлені оригінального контенту.
Повторення — основа навчання… Тому не зайвим буде повторити й ті правила Google зі спаму, які були до Google Spam Update March 2024. Адже вони нікуди не поділися і за їх порушення все ще пряник не дадуть.
Старі правила Google щодо основних видів спаму
- Маскування нерелевантного контенту для пошукових систем.
- Отримання дорвейного трафіку (перенаправлення користувачів на інший ресурс, що не становить для них жодної цікавості).
- Зламаний контент (розміщення злодіями на сайті контенту без згоди власника через вразливість у системі безпеки).
- Прихований текст та посилання.
- Використання надмірної кількості ключових слів.
- Посилальний спам.
- Машинний трафік.
- Шкідливе ПЗ та зловмисні дії.
- Помилкові функціональні можливості.
- Скопійований (сплагіачений) контент без доповнення власними матеріалами або функціоналом.
- Прихована переадресація.
- Автоматично створений спам.
- Некорисні партнерські посилання.
- Спам, створений користувачами.
Відмінність попередньої політики проти спаму та оновлених правил
Метою нової політики та постійного покращення систем боротьби зі спамом є не просто надання користувачам якісного та корисного контенту. Вони спрямовані на те, щоб ті, хто створює корисний контент, мали успіх в пошуку раніше тих, хто займається спамом.
На сторінці політики щодо спаму представлені приклади зловживання репутацією сайту. Такий контент необхідно заблокувати в Google Пошуку, щоб не порушувати політику щодо спаму.
Щоб дати власникам сайтів час підготуватися до цієї зміни, нова політика набуде чинності 5 травня 2024 року.
Контент, створений штучним інтелектом із погляду спаму
Згідно з інформацією, опублікованою в блозі Search Central, Google вже понад 10 років концентрується на якості контенту, а не на способах, якими він створюється. Проте Google неодноразово концентрував увагу на тому, що використання автоматизації, включно із ШІ, для створення контенту для маніпулювання ранжируванням у результатах пошуку — це порушення політики щодо спаму.
Google Spam Update March 2024 став черговим етапом безперервного вдосконалення системи Google боротьби зі спамом, а також системи пріоритетного ранжування якісного та корисного контенту, яка забезпечує можливість отримання у відповідь на запит релевантного контенту.
Березневе оновлення політики щодо спаму передбачає розширення алгоритму для врахування складніших методів створення масштабованого контенту не тільки для тих випадків, коли контент низької якості створено виключно за допомогою автоматичної генерації.
Щодо того, що насамперед страждають сайти з AI-контентом, то тут, ймовірніше, потрібно повернутися до питання якості результатів генерації ШІ та розумності масштабного впровадження його в генерування контенту. Оскільки найбільше постраждали саме сайти, які не просто використовували контент, створений ШІ, а на них переважала частка такого контенту.
У певному сенсі Google Spam Update March 2024 можна назвати інформаційним детоксом, перетворенням інтернету зі смітника на простір із потрібною інформацією. Боляче? Тут ніхто навіть сперечатися не буде, оскільки будь-які реформи (навіть супер корисні) є болісними.
Як Google Spam Update March 2024 вплине на позиції сайтів
Оновлення березня 2024 року підкреслюють прагнення Google покращити якість пошуку та боротися зі спамом. Авторам контенту та власникам вебсайтів треба переглянути свої стратегії, щоб забезпечити відповідність оновленій політиці Google. Важливо зосередити увагу на створенні унікального цінного контенту та відмові від маніпулятивних практик.
Сайти з якісним, конкурентним та унікальним контентом можуть здобути приріст трафіку, якщо контент був SEO-оптимізований під E-E-A-T і створений без використання «нечесних» методів, а також дає корисну інформацію для читачів та не є результатом зловживання штучним інтелектом. Якщо ж залучалася об’ємна автоматизована генерація контенту, варто звернути увагу на якість, унікальність і актуальність такого контенту.
За словами Glenn Gabe, Google вже розпочав активне вилучення з індексу сайтів, створених за допомогою AI-технологій, а також тих, які мають поганий користувальницький досвід, нав’язливу рекламу, дубльований контент тощо.
Висновки
Компанія Google повідомляє, що правила щодо спаму допомагають захистити користувачів та підвищити якість результатів пошуку. Власникам сайтів не потрібно робити нічого нового чи особливого, доки вони створюють контент, що задовольняє потреби людей. А тим, хто не має рейтингу, радять ознайомитися з рекомендаціями Google щодо створення корисного, надійного, орієнтованого на людей контенту або попрацювати з професіоналом у галузі SEO, щоб змінити стратегію контенту.
Головна вимога: контент не має порушувати загальні правила Google Пошуку.
Ключові висновки для власників вебсайтів та фахівців із SEO:
- Зосередьтеся на якості контенту. Створюйте високоякісний, інформативний та цінний контент, який дійсно принесе користь користувачам. Уникайте нерелевантного та неунікального контенту, перенасичення ключовими словами та застосування інших маніпулятивних технік. Використовуйте спеціальні сервіси для перевірки плагіату, намагайтеся не використовувати масштабні вивантаження контенту на сайт. І навіть якщо використовуєте AI, не лінуйтеся перевіряти за ним точність інформації, унікальність та ін.
- Створіть позитивну репутацію. Підтримуйте позитивну репутацію в інтернеті, надаючи вартий довіри та зручний для користувача досвід. Оперативно розв’язуйте проблеми користувачів, покращуйте контент новою інформацією, намагайтеся надавати точну та перевірену інформацію.
- Будьте в курсі рекомендацій Google. Регулярно відстежуйте й будьте в курсі рекомендацій Google для вебмайстрів, щоб ваш сайт відповідав новітнім передовим практикам.
Дотримуючись цих рекомендацій та отримуючи інформацію про майбутні оновлення, власники вебсайтів та SEO-фахівці зможуть зробити так, щоб їхні сайти залишалися помітними та успішними в результатах пошуку Google.
З кожним роком догодити пошуковим роботам все складніше… Будемо сподіватися, що це на благо, а не забаганка для створення головняків маркетологам. Дуже хотілося б, щоби увесь неякісний контент зник з видачі. Дякую за інформацію українською і за роз’яснення. Завжди цікаво вас читати.
Гарний огляд. Дуже люблю, коли все потрібно в одному місці і не треба читати велику кількість статей, щоб зрозуміти суть змін і проблеми, які вони за собою тягнуть… Хотілося би, щоб ви робили огляди на всі оновлення)))